BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még nem érzik az online kereskedelem ízét a kis cégek

Nem állnak túl jól az internetes értékesítésben a magyarországi kis- és középvállalkozások.

Egy a közelmúltban készített, hétszáz céget felvonultató felmérésből kiderül, hogy ennek a céges körnek csupán alig a hatoda rendelkezik saját webáruházzal, igaz további több mint egyharmaduk már legalább gondolkodik rajta. A rEVOLUTION Software által végzett kutatás szerint az online üzletben fantáziát még nem látók négyötöde a termék és az iparágának a jellegével, 9 százalékuk a webáruház magas beüzemelési költségeivel, 6 százaléka pedig az ügyfeleinek a vonakodásával indokolja távolmaradását.

Azon vállalkozásoknak az egyhatoda viszont, amely nem hátrált meg a világhálós kihívásoktól megsokszorozódott a bevétele, ráadásul esetükben ma már az online üzlet az uralkodó. A kkv-kör tíz százaléka egyszerre négy, vagy ennél is több webáruházat tart nyitva, náluk már a világháló adja bevétel háromnegyedét.

A webshoppal rendelkező kisvállalkozások ma még zömében budapestiek, pedig logikusan inkább a vidéki kistelepüléseken működő cégeknek lenne nagyobb szüksége erre a csatornára. Ami a költségeket illeti a szakértők szerint nem túl jó irány, hogy az online értékesítők nagy része ahelyett, hogy bérelné, egyedi fejlesztésű weboldallal dolgozik, ami növeli az egyszeri belépési költségeket. Feltételezhető az is, hogy az egyedi fejlesztésű webáruházak jelentős része hosszabb távon is többe kerül, hiszen bárminemű változtatáskor újabb fejlesztési díjakat kell fizetni, ami költségesebbé és rugalmatlanabbá teszi őket a bérelt konstrukciókkal szemben.

Kevesen használnak ma még a webáruházzal összekapcsolt számlázó programot, az online értékesítésben érintetteknek mindössze az egyötöde él vele. A felmérésben részt vettek közel fele külön számlázó programmal állítja ki számláit, ami többszörös adminisztrációt jelent, és még meglepően magas, a felmérésbe bevontak harmada állít ki kézi számlát.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.