BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Száguldani fog az orosz vonat

Közel tízmilliárd dollárba kerül a 2018-ra megépítendő, nagysebességű vonat pályája Moszkva és Kazany között. A jegyárakba majd besegít az orosz állam.

Három és fél óra alatt lehet majd megtenni a Moszkva és Kazany közötti utat a tervezett nagysebességű vonattal, a mostani 11,5 óra helyett. Ez az utazási idő már versenyt támaszt a belföldi repülőjáratoknak, és várakozások szerint növelni fogja az utazási kedvet is.

Az Itart-TASZSZ híre szerint a vonat óránként 100-155 mérföldet (161-248 kilométert) tehet majd meg. A vasútnak 2018-ra kell megépülnie, a beruházást a napokban hagyta jóvá Vlagyimir Putyin orosz elnök. Vlagyimir Jakunyin, az Orosz vasutak elnöke szerint az új vonaton a vonatjegyek 800-8000 rubelbe (25-252 dollárba) fognak kerülni a megtett távolságtól és az utazási osztálytól függően. Az állam be fog majd segíteni a jegyárak alacsonyan tartásába. Jakunyin szerint nagyjából 315 milliárd rubel (9,9, milliárd dollár) támogatásra lesz szükség. Oda-vissza Moszkvából Kazanyba repülővel 7300 rubeltől (230 dollártól) indul a jegyár.

Az oroszországi nagysebességű vasút-fejlesztési programban Kazany és Adler (Szocsi) élvez elsőbbséget. A Moszkva-Vlagyimir-Nyizsnyij Novgorod-Csebokszári-Kazany közötti lesz az ország első, nagysebességű vasútja, ezt Makszim Szokolov közlekedési miniszter jelentette ki.
Előzőleg a Moszkva-Szentpétervár vonalat tekintették elsődleges fontosságúnak a nagysebességű vasúti fejlesztési tervekben.

A hírről beszámoló Kommerszant megírja, hogy a vonal az ennél jóval hosszabb, Moszkva-Jekatyerinburg vonal első szakaszának minősül majd. A miniszter nem kívánt találgatni a teljes építési időszakkal kapcsolatban, csak annyit közölt, hogy idei kezdés esetén éppen elég idő lesz arra, hogy a vonal megépüljön a 2018-ban, Szocsiban rendezendő futball világbajnokságra.

A beruházás 928 milliárd rubelbe, (29,3 milliárd dollárba kerül, ebből az állam 650 milliárd rubelt (20,5 milliárd dollárt) áll. A maradék 30 százalékot magánbefektetőktől is hitelezőktől várja az állami vasúttársaság, amely e hányadból a járműveket és a kiegészítő infrastruktúrát szerezné be. Kazany nemcsak az egyik legkedveltebb oroszországi üdülőhely, de ott van az ország legsikeresebb gazdasági övezete, Alabuga, és számos ipari park is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.