Három és fél óra alatt lehet majd megtenni a Moszkva és Kazany közötti utat a tervezett nagysebességű vonattal, a mostani 11,5 óra helyett. Ez az utazási idő már versenyt támaszt a belföldi repülőjáratoknak, és várakozások szerint növelni fogja az utazási kedvet is.
Az Itart-TASZSZ híre szerint a vonat óránként 100-155 mérföldet (161-248 kilométert) tehet majd meg. A vasútnak 2018-ra kell megépülnie, a beruházást a napokban hagyta jóvá Vlagyimir Putyin orosz elnök. Vlagyimir Jakunyin, az Orosz vasutak elnöke szerint az új vonaton a vonatjegyek 800-8000 rubelbe (25-252 dollárba) fognak kerülni a megtett távolságtól és az utazási osztálytól függően. Az állam be fog majd segíteni a jegyárak alacsonyan tartásába. Jakunyin szerint nagyjából 315 milliárd rubel (9,9, milliárd dollár) támogatásra lesz szükség. Oda-vissza Moszkvából Kazanyba repülővel 7300 rubeltől (230 dollártól) indul a jegyár.
Az oroszországi nagysebességű vasút-fejlesztési programban Kazany és Adler (Szocsi) élvez elsőbbséget. A Moszkva-Vlagyimir-Nyizsnyij Novgorod-Csebokszári-Kazany közötti lesz az ország első, nagysebességű vasútja, ezt Makszim Szokolov közlekedési miniszter jelentette ki.
Előzőleg a Moszkva-Szentpétervár vonalat tekintették elsődleges fontosságúnak a nagysebességű vasúti fejlesztési tervekben.
A hírről beszámoló Kommerszant megírja, hogy a vonal az ennél jóval hosszabb, Moszkva-Jekatyerinburg vonal első szakaszának minősül majd. A miniszter nem kívánt találgatni a teljes építési időszakkal kapcsolatban, csak annyit közölt, hogy idei kezdés esetén éppen elég idő lesz arra, hogy a vonal megépüljön a 2018-ban, Szocsiban rendezendő futball világbajnokságra.
A beruházás 928 milliárd rubelbe, (29,3 milliárd dollárba kerül, ebből az állam 650 milliárd rubelt (20,5 milliárd dollárt) áll. A maradék 30 százalékot magánbefektetőktől is hitelezőktől várja az állami vasúttársaság, amely e hányadból a járműveket és a kiegészítő infrastruktúrát szerezné be. Kazany nemcsak az egyik legkedveltebb oroszországi üdülőhely, de ott van az ország legsikeresebb gazdasági övezete, Alabuga, és számos ipari park is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.