BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bővít az Extreme Digital

Az Extreme Digital jelentős forgalombővülést ért el az első félévben. A növekedés részben az online értékesítés felfutásának köszönhető.

Közel 30 százalékkal nőtt az első félévben az Extreme Digital Zrt. bevétele 2012. hasonló időszakához képest. Az interneten és hagyományos boltokban egyaránt értékesítő társaság a második félévben többszáz új átvételi pontot hoz létre, ezek egy részénél raktárkészletet is kialakítanak.

Kiugróan jó forgalmat hozott az első félév az Extreme Digital Zrt. webáruházában és offline értékesítési pontjain, a bevétel 28 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban – tudtuk meg Várkonyi Balázstól, a társaság ügyvezető igazgatójától. A bővülés főként a netes értékesítés felfutásának volt köszönhető, a cég hagyományos üzleteinek forgalma ugyanis csak kis mértékben nőtt. Jelenleg a cég bevételének mintegy felét adja az internetes kereskedelem. „Az online vásárlás tavaly indult ugrásszerű fejlődésnek és most arról lehet beszélni, hogy robbanás van ezen a területen” - számolt be a tapasztalatokról Várkonyi Balázs. Az Extreme Digital ügyvezetője szerint a web részesedése a hazai kiskereskedelmi forgalomból néhány éven belül a tavalyi 2,7 százalék duplájára nőhet.

A forgalomnál is gyorsabban bővült a cég webboltjának látogatottsága, és egyértelműen megfigyelhető, hogy most már számos kisebb értékű műszaki cikket is az interneten vásárolnak meg a hazai fogyasztók. A mobil üzletág fejlődik a leggyorsabban, ezen belül is a mobiltelefonoknál az egy évvel korábbihoz képest 80-90 százalékos növekedés tapasztalható, de a táblagépek iránt is nagy az érdeklődés. Várkonyi Balázs elmondása szerint a fehéráruban (háztartási kis- és nagygépek) is jó eredményeket értek el az első félévben, ugyanakkor a tévékészülékek és a fényképezőgépek forgalma stagnál.

Az Extreme Digital az elmúlt időszakban folyamatosan bővítette kínálatát, így a műszaki, szórakoztatóelektronikai termékek mellett többek között barkácsgépeket, játékokat is árulnak. A cég vezetőjének közlése szerint jól érezhető tendencia, hogy a barkácsgépek – melyek forgalmazását fél éve indították el – is online termékké változtak, vagyis a neten is szívesen vásárolnak ilyen eszközöket a fogyasztók.

Az idei fejlesztések kapcsán Várkonyi Balázs elmondta, hogy az azonnali szolgáltatásokra helyezik a hangsúlyt, vagyis arra törekednek, hogy a náluk vett termékeket egy nap alatt megkapják a vásárlók. Ennek megfelelően alakíttották ki a kiszolgáló informatikai rendszert, illetve az üzleteik raktárkészleteit is. Az Extreme Digital jelenleg 12 offline bolttal rendelkezik, a hálózat bővítése nem szerepel az idei tervekben. A cég vásárlói 350 ponton vehetik át a megvett termékeket, ezt a hálózatot jelentősen kibővítik majd, Várkonyi Balázs közlése szerint 500-600 átvételi pont lesz országszerte. Sőt, egy új kezdeményezés keretében olyan helyszínek is lesznek, ahol egy kisebb raktárkészletet is elhelyeznek, így akár a vásárlás napján átvehetőek lesznek majd a termékek. Ilyen átvételi pontokból 20-30-at alakítanak ki ebben az évben.

Hódítanak a webshopok

A tavaly kimutatott 177 milliárd forint után az idén várhatóan 200 milliárd forintot költenek majd el a magyarországi fogyasztók a kosaras rendszerben értékesítő internetes áruházakban az eNet legfrissebb előrejelzése alapján.

A kutatócég adatai szerint a forgalom legnagyobb részét a számítástechnikai és szórakoztató elektronikai eszközök, az élelmiszer, a könyvek adják, de lakásfelszerelést és játékot, illetve ajándékokat is sokat vásárolnak a magyarok a világhálón.

A leggyorsabban növekvő kategóriák között pedig a ruházati-, szépségápolási-, egészséges életmódhoz kötődő termékek találhatók és természetesen az okostelefonok.

Jelenleg hozzávetőlegesen 5-6000 magyar nyelvű webáruház érhető el itthon, amelyből aktív, Magyarországon bejegyzett cég 4100 van.

A kutatócég adatai szerint a forgalom legnagyobb részét a számítástechnikai és szórakoztató elektronikai eszközök, az élelmiszer, a könyvek adják, de lakásfelszerelést és játékot, illetve ajándékokat is sokat vásárolnak a magyarok a világhálón.

A leggyorsabban növekvő kategóriák között pedig a ruházati-, szépségápolási-, egészséges életmódhoz kötődő termékek találhatók és természetesen az okostelefonok.

Jelenleg hozzávetőlegesen 5-6000 magyar nyelvű webáruház érhető el itthon, amelyből aktív, Magyarországon bejegyzett cég 4100 van. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.