Kiugróan jó forgalmat hozott az első félév az Extreme Digital Zrt. webáruházában és offline értékesítési pontjain, a bevétel 28 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban – tudtuk meg Várkonyi Balázstól, a társaság ügyvezető igazgatójától. A bővülés főként a netes értékesítés felfutásának volt köszönhető, a cég hagyományos üzleteinek forgalma ugyanis csak kis mértékben nőtt. Jelenleg a cég bevételének mintegy felét adja az internetes kereskedelem. „Az online vásárlás tavaly indult ugrásszerű fejlődésnek és most arról lehet beszélni, hogy robbanás van ezen a területen” - számolt be a tapasztalatokról Várkonyi Balázs. Az Extreme Digital ügyvezetője szerint a web részesedése a hazai kiskereskedelmi forgalomból néhány éven belül a tavalyi 2,7 százalék duplájára nőhet.
A forgalomnál is gyorsabban bővült a cég webboltjának látogatottsága, és egyértelműen megfigyelhető, hogy most már számos kisebb értékű műszaki cikket is az interneten vásárolnak meg a hazai fogyasztók. A mobil üzletág fejlődik a leggyorsabban, ezen belül is a mobiltelefonoknál az egy évvel korábbihoz képest 80-90 százalékos növekedés tapasztalható, de a táblagépek iránt is nagy az érdeklődés. Várkonyi Balázs elmondása szerint a fehéráruban (háztartási kis- és nagygépek) is jó eredményeket értek el az első félévben, ugyanakkor a tévékészülékek és a fényképezőgépek forgalma stagnál.
Az Extreme Digital az elmúlt időszakban folyamatosan bővítette kínálatát, így a műszaki, szórakoztatóelektronikai termékek mellett többek között barkácsgépeket, játékokat is árulnak. A cég vezetőjének közlése szerint jól érezhető tendencia, hogy a barkácsgépek – melyek forgalmazását fél éve indították el – is online termékké változtak, vagyis a neten is szívesen vásárolnak ilyen eszközöket a fogyasztók.
Az idei fejlesztések kapcsán Várkonyi Balázs elmondta, hogy az azonnali szolgáltatásokra helyezik a hangsúlyt, vagyis arra törekednek, hogy a náluk vett termékeket egy nap alatt megkapják a vásárlók. Ennek megfelelően alakíttották ki a kiszolgáló informatikai rendszert, illetve az üzleteik raktárkészleteit is. Az Extreme Digital jelenleg 12 offline bolttal rendelkezik, a hálózat bővítése nem szerepel az idei tervekben. A cég vásárlói 350 ponton vehetik át a megvett termékeket, ezt a hálózatot jelentősen kibővítik majd, Várkonyi Balázs közlése szerint 500-600 átvételi pont lesz országszerte. Sőt, egy új kezdeményezés keretében olyan helyszínek is lesznek, ahol egy kisebb raktárkészletet is elhelyeznek, így akár a vásárlás napján átvehetőek lesznek majd a termékek. Ilyen átvételi pontokból 20-30-at alakítanak ki ebben az évben.
A kutatócég adatai szerint a forgalom legnagyobb részét a számítástechnikai és szórakoztató elektronikai eszközök, az élelmiszer, a könyvek adják, de lakásfelszerelést és játékot, illetve ajándékokat is sokat vásárolnak a magyarok a világhálón.
A leggyorsabban növekvő kategóriák között pedig a ruházati-, szépségápolási-, egészséges életmódhoz kötődő termékek találhatók és természetesen az okostelefonok.
Jelenleg hozzávetőlegesen 5-6000 magyar nyelvű webáruház érhető el itthon, amelyből aktív, Magyarországon bejegyzett cég 4100 van.
A kutatócég adatai szerint a forgalom legnagyobb részét a számítástechnikai és szórakoztató elektronikai eszközök, az élelmiszer, a könyvek adják, de lakásfelszerelést és játékot, illetve ajándékokat is sokat vásárolnak a magyarok a világhálón.
A leggyorsabban növekvő kategóriák között pedig a ruházati-, szépségápolási-, egészséges életmódhoz kötődő termékek találhatók és természetesen az okostelefonok.
Jelenleg hozzávetőlegesen 5-6000 magyar nyelvű webáruház érhető el itthon, amelyből aktív, Magyarországon bejegyzett cég 4100 van. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.