Gondoljunk csak arra, hogy tavaly március végén felavatták a Mercedes kecskeméti gyárát, szeptemberben Szentgotthárdon az Opel új motorgyárát (amit azóta újra bővítenek), októberben a Szombathelyen kuplunggyártással foglalkozó LuK Savaria Kft. sajtoló automatáját adták át és a karosszériaelemeket gyártó Kirchhoff Hungária Kft. is bővítette esztergomi üzemét.
Ugyanakkor az elmúlt évben összesen 35 milliárd forint értékű beruházásokat valósított meg Magyarországon a Bosch, beleértve olyan új gyártósorok telepítését, amelyek a hatvani, egri és miskolci gyártóüzemek kapacitását bővítették. Jelenleg a Robert Bosch egyszerre végez egy 6,3 milliárd forintos és egy 13 milliárdos beruházás sorozatot Miskolcon és Budapesten. Az utóbbi révén jelentősen bővül a budapesti kutató-fejlesztő központ. A kivitelezési költségek mellett további 5 milliárd forint lesz a két év múlva elkészülő K+F központ berendezéseinek ára. A Bosch csoport öt év alatt megkétszerezte a magyarországi kutatás-fejlesztésre fordított kiadásainak összegét, ami csak az elmúlt évben 38 százalékkal bővülve elérte a 18 milliárd forintot. A magyar mérnökgárda tavaly 19, ezidáig pedig összesen 83 szabadalmi kérelmet nyújtott be. A Bosch 2012-ben félezer új munkahelyet teremtett, a cégcsoport Magyarország egyik legnagyobb külföldi ipari munkaadója. A kutatás-fejlesztés területén alkalmazott mérnökök száma az elmúlt évben 16 százalékkal ezerre növekedett, ami nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy a vállalat dolgozóinak összlétszáma 2012-ben elérte a 8500 főt.
Nem véletlen, hogy áprilisban a makói székhelyű ContiTech Fluid Automotive Hungária váci gyárában írták alá a Continental AG és a magyar kormány közti stratégiai együttműködési megállapodást. Vácon ugyanis egy hárommillió eurós beruházás révén éppen elkészült egy új üzemanyagtömlő gyártó üzem. Emellett a napokban jelentették be, hogy alig fejezte be az autóelektronikai részegységeket valamint mikroelektronikai áramköri modulokat fejlesztő és gyártókőbányai telepfejlesztését a Continental Automotive Hungary Kft., máris új beruházásba kezdett. A cég év végéig csúcstechnológiát képviselő autóelektronikai gyártástechnológiát telepít 1,4 milliárd forintból, amelyhez 177,8 millió forint uniós támogatást nyert el. Ezt az összeget a gyár a kis- és kompakt szervóvezérlők gyártástechnológiájának kialakítására fordítja, melynek összköltsége 1,4 milliárd forint. A beruházás tervezett befejezése ez év vége. A sorozatgyártás jövő évi beindítását követően a projekt hat mérnök, 24 technikus és 60 operátor számára biztosít munkalehetőséget.
A gyártósor 37 berendezéséből harminckettőt magyar beszállítóktól rendelt a vállalat. Ez azért is fontos, mert a Continental a kormánnyal áprilisban kötött stratégiai megállapodásban többek között azt is vállalta, hogy törekszik a magyar beszállítókkal való együttműködésre.
Az Audi, a Volkswagen, a Fiat, a GM, a Volvo, a Renault, a PSA csoport és a BMW számára turbófeltöltőket gyártó amerikai BorgWarner nyolcmilliárd forintot meghaladó ráfordítással bővítette oroszlányi gyárát. A társaság két sikeres pályázatnak köszönhetően összesen 1,5 milliárd forintos támogatást kapott kapacitásbővítő beruházásához, amelyhez 6,7 milliárd forint saját erőt használtak fel. A fejlesztés során felépült üzemcsarnokba új, fejlett technológiákat telepítettek. A beruházás közel száz új munkahelyet teremtett. A vállalkozás további fejlesztéseket tervez, a következő három évben a kapacitás 50 százalékos bővítésére készülnek.
A BorgWarner magyarországi befektetésének értéke elérte a 27 millió eurót, és Oroszlányban a turbógyártó üzletág második legnagyobb gyára jött létre.
Egy hónapja jelentették be, hogy új kormánymű-gyárat épít az Egerhez közeli Makláron az egri székhelyű ZF Lenksysteme Hungária Kft. A projektet a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) projektmenedzsment szolgáltatásával támogatta. A ZF Friedrichshafen és a Robert Bosch GmbH tulajdonában lévő társaság azért döntött Maklár mellett, mert Egerben már kimerültek a kapacitásbővítés lehetőségei. A cég a 180 ezer négyzetméteres területen, első ütemben egy 23 ezer négyzetméteres üzemcsarnokkal bővíti magyarországi gyártókapacitását. Az új üzemben elektromos személygépkocsi kormányműveket készítenek, illetve Maklárra kerül a kormánymű termékcsalád alkatrészeinek gyártása is. Mindez foglalkoztatás-bővítéssel is együtt jár.
A társaság egyébként májusban fejezte be több mint 4 milliárd forintba került egri gyárbővítését. Az elektronikus kormányművek gyártása érdekében végrehajtott fejlesztéshez egymilliárd forintnyi támogatást nyert a mintegy 600 munkavállalót foglalkoztató, a Lenksysteme GmbH. leányvállalataként működő cég az Új Széchenyi Terv keretében. A fejlesztés nyomán közvetlenül 15 új munkahely jött létre az egri üzemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.