Az 500 hazai mikro-, kis- és középvállalkozás megkérdezésével végzett negyedéves K&H kkv bizalmi index eredménye szerint számottevően javult a cégek következő egy évre vonatozó árbevétel várakozásai. A vállalkozások jelenleg átlagosan 4,95 százalékos árbevétel növekedést feltételeznek, szemben a tavalyi évre jellemző 4 százalék körüli árbevétel növekedéssel. „A vállalkozások több mint fele (54 százalék) 0-6 százalék közötti árbevétel növekedéssel számol, míg közel minden harmadik cég (30 százalék) 7 százalék feletti árbevétel növekedést valószínűsít. Mindezek mellett 22 százalékról 16 százalékra csökkent azon cégvezetők aránya, akik cégük árbevételének csökkenésével számolnak” – részletezte az eredményeket Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője.
A különböző árbevétel kategóriájú cégek árbevétel várakozásai egyaránt nőttek. A középvállalkozások és a mikrovállakozások szinte azonos mértékben, előbbiek átlagosan 5,4 százalékos, utóbbiak 5,3 százalékos árbevétel növekedéssel számolnak. Míg a kisvállalkozások várakozásai valamelyest mérsékeltebbek, ők árbevételük 4,6 százalékos növekedését prognosztizálják.
Az eredményvárakozásokat tekintve a cégek túlnyomó többsége (82 százalék) növekedést valószínűsít, aminek átlagos mértéke közel duplája az előző negyedévi értékhez képest. Így jelenleg a cégvezetők 3,3 százalékos profitnövekedést feltételeznek. Ez a nagymértékű ugrás komoly kitörést jelent az utóbbi másfél évre jellemző 1-2,5 százalék között ingadozó nyereségvárakozásokhoz viszonyítva. A legoptimistábbak továbbra is a mikrovállalkozások, hiszen ők 3,9 százalékos nyereségnövekedéssel számolnak. A kisvállalkozások, akiknek várakozásai több mint háromszorosára emelkedtek az előző negyedévhez képest, jelenleg eredményük 3 százalékos növekedését feltételezik. A középvállalkozások ehhez képest visszafogott, 1,8 százalékos profitnövekedésre számítanak, ugyanakkor ez is több mint duplája az előző negyedévi értéknek.
„A kkv-knál tapasztalt árbevétel és eredményvárakozások jelentős javulásának hátterében feltehetően az áll, hogy már láthatók a fogyasztás beindulásának jelei, és a fogyasztói bizalom is tovább javult” – tette hozzá a kkv szakértő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.