BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A bérbeadásban látta meg a kiutat a Schiller csoport

Bécsben is alapított autókölcsönzőt a négy autómárkát forgalmazó Schiller csoport, amely az utóbbi időben jószerével a bérautó üzletágból él. A kezdeti tapasztalatok kedvezőek.

Júliusban megkezdte a munkát Scwechaton a négy autómárkát forgalmazó budapesti Schiller csoport osztrák leányvállalata. Az idén alapított Schiller Automotive GmbH azonban nem kereskedő, hanem autókölcsönző cég és a bécsi repülőtérre érkező utazókat szolgálja ki. Igaz, magán a repülőtéren nincs irodája a cégnek, de a megrendelőket a reptéren felveszik, és elviszik az öt percnyire lévő telephelyre, ahol átvehetik az autót.

– Augusztus végére közel 70 jármű lesz a flottában, amelyben a kiskocsiktól a felső középkategórián át a kilenc személyes kisbuszig hétféle Opel és Skoda modellt kínálunk. Reményeink szerint ez a járműmennyiség nullaszaldós működést eredményez az első 12 hónapban, ha elérjük a kellő kihasználtságot. Ugyanakkor a flottát 2015 közepéig meg szeretném duplázni – mondta el Schiller Gábor cégtulajdonos.

Mivel az autók újak, minimális a karbantartási igényük, az esetleges karambolos javításokat pedig Magyarországon, egy határ közeli partnerénél fogja elvégeztetni a társaság, amely azt tervezi, hogy 8-10 hónapon belül cserélik a különböző modelleket a futásteljesítményük függvényében. A lecserélés idején 10 ezer kilométer körül lesz a kocsik futásteljesítménye. A turisták a cég Schillerrent.com oldalát autókölcsönző portálokon találják meg és az első tapasztalatok kedvezőek, hiszen már decemberre is vannak foglalások.

– Magyarországon nagyon erős a bérautó piac szezonalitása. Azért alapítottunk céget Ausztriában, mert ott az idegenforgalmi szezon nem korlátozódik a május és szeptember közti időszakra, hiszen az Alpokba novembertől áprilisig is járnak a síelni. Ezért nemigen tartunk attól, hogy a flotta kihasználtsága nagyon különbözne a téli és a nyári fél év során – magyarázta el Schiller Gábor.

Az autókölcsönző vállalkozások a járműállomány 70 százalék fölötti kihasználtságát már jónak tartják. Ezért a piacra lépő osztrák leányvállalat első 12 hónapjára a cég egy pesszimista tervet készített, 70 százalék alatti átlagos kihasználtsággal számol. Hosszú távon azonban 70-80 százalék közötti sávban szeretnék megvetni a lábukat.

Az osztrák vállalkozás magyar elődje a cégcsoport által 2007-ben Budapesten alapított Bér-Elek kölcsönző, amely az első évben inkább a tartós bérlet üzletágra koncentrált. Két év múlva a Rent a Car üzletággal bővült a tevékenysége és akkoriban kezdték el a Ferihegyi repülőtér melletti irodából kiszolgálni a légi utasokat.

A reptéri forgalomban négy hónap alatt nagyon sok autót lehet kiadni, ezért a Bér-Eleknek most 180 autója van az üzletágban, de az őszi téli hónapokban elég 130 is. A rövid idejű kölcsönzést végző autóparkban a kishaszonjárművektől kezdve minden kategória megtalálható. Ugyanakkor 380 autót adott ki a cég egy éven túli tartós bérletbe.

A 240 fős Schiller cégcsoport Opelt, Skodát, Toyotát és Fiatot – ebből elsősorban kishaszonjárműveket – forgalmaz, amelyek közül az első kettő a húzó márka. A csoportnak van egy márkafüggetlen karambolos centrumja is, amely egyben Bosch szerviz is. Tavaly a 800 használtkocsival együtt mintegy 3000 autót értékesített a csoport, amelyből 1250 volt az Országos Rendőr-főkapitányság közbeszerzési pályázata révén leszállított Opel Astra járőrautó. Az idei évben azonban sokkal kevesebb jármű eladására nyílik lehetőség, noha Skodából április végéig teljesítették az éves értékesítési tervet.

Várat magára a fellendülés

Schiller Gábor nemrégiben még arra számított, hogy az újautó piacon elkezdődik egy lassú fellendülés, mégpedig először a haszonjárművek területén. A haszonjárművekkel lehet pénzt termelni, ugyanakkor ha fejlődik gazdaság több a szállítani való áru, tehát szükség lehet az áruterítő járművekre. De ez a változás még várat magára.

A személyautó értékesítésben a magánügyfél forgalom katasztrofálisan alacsony szinten stagnál. „Mivel nem nagyon látom a kereslet élénkülésének lehetőségét, a tartós bérlet és az autókölcsönzés marad a húzó üzletág” – véli a cégcsoport vezetője.

A személyautó értékesítésben a magánügyfél forgalom katasztrofálisan alacsony szinten stagnál. „Mivel nem nagyon látom a kereslet élénkülésének lehetőségét, a tartós bérlet és az autókölcsönzés marad a húzó üzletág” – véli a cégcsoport vezetője. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.