Annak ellenére, hogy a globális pénzügyi-gazdasági válság az elmúlt években elsősorban Európában és Észak-Amerikában jelentősen visszafogta az építőipari beruházásokat, a Graphisoft mind a hazai, mind nemzetközi piacain évek óta fenntartható növekedést mutat. 2013 első félévében a cégcsoport árbevétele stabil profitabilitás mellett több mint 10 százalékos növekedéssel tovább erősítette pozícióit 2012 első félévéhez képest – közölte a cég.
„Globális jelenlétünknek köszönhetően a regionális piacok aktuális gazdasági teljesítményétől való függőségünk viszonylag mérsékelt. Az amerikai gazdaság - és ezzel együtt az építőipar - újra gyors ütemben fejlődik. A Graphisoft erős piaci pozícióit mutatja, hogy ezt a pozitív környezetet hatékonyan tudtuk üzletünk fejlesztésére fordítani; az elmúlt 12 hónapban az észak-amerikai árbevétel-növekedésünk meghaladta a 30 százalékot.” - mondta Várkonyi Viktor, a Graphisoft vezérigazgatója. „Európában Ausztria és Németország változatlanul húzógazdaság, de sajnos Nyugat-Európa nagy részében elhúzódó lassulás jelei mutatkoznak. Közép-Kelet-Európában viszont megállt a piacainkat évek óta érintő hanyatlás, elsősorban Lengyelország és Magyarország teljesítményének köszönhetően. Itthon ez nem kis részben a kormányzati nagyberuházások gazdaságélénkítő hatása miatt következett be. Az ázsiai piacainkon, elsősorban Japánban és Kínában a Graphisoft beruházásainak köszönhetően sikeresen teljesítünk, erősen növelve a piaci részesedésünket.”
A magyarországi értékesítés volumene 25 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet, így a hazai árbevétel aránya is növekszik a cégcsoport összárbevételén belül. A Graphisoft budapesti központjában közel 250 szakember dolgozik, változatlanul ide koncentrálva a cégcsoport teljes kutatás-fejlesztési tevékenységét. A cég növekedés-orientált stratégiája az elmúlt években erőteljes létszámbővítést eredményezett.
Éves árbevételének kétharmadát Európában realizálja, míg az amerikai és az ázsiai értékesítés mintegy 15-15 százalékot képvisel a cégcsoporton belül. Stratégiai cél – európai piaci súlyának megőrzése mellett – az amerikai és az ázsiai árbevételek részarányának fokozatos emelése. „Stratégiai megközelítésünk az egész világot lefedő partnerhálózatunk értékesítési tevékenységének erőteljesebb támogatása regionális Graphisoft központok létrehozásával” – mondta Várkonyi Viktor. „Az amerikai piacfejlesztési tevékenységünk egy ideje már nagyon bíztató eredményeket mutat. Jelenleg a fókusz az ázsiai és dél-amerikai piacok stratégiai fejlesztésén van.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.