Az augusztus 2-án zárult második üzleti negyedévben 14,5 milliárd dolláros bevételt ért el a Dell, ez gyakorlatilag megegyezik az egy évvel korábbi forgalommal. Jó hír a társaság befektetői számára, hogy ez mintegy 300 millió dollárral több, mint amennyit az elemzők előzetesen vártak. Az egykor a világ vezető személyi számítógép-gyártójának számító cég pc-üzletága továbbra is gyengélkedik – ami az egész szektor globális zuhanását figyelembe véve nem meglepő -, a szegmens bevétele 5 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, 9,1 milliárd dollár volt a második üzleti negyedévben. Erősödött viszont a nagyvállalati megoldásokat kínáló üzletág, amely 9 százalékkal tudta növelni bevételét, és 5,8 milliárd dollárt hozott a társaságnak.
Miközben bevétel-szinten tartotta magát a cég, az adózott eredménye drámai módon visszaesett. Míg egy évvel ezelőtt még 732 millió dolláros profitról számolt be a Dell, addig az idén a második üzleti negyedévben már csak 204 millió dolláros volt a nyereség. Ebben valószínűleg komoly szerepet játszott a pc-k iránti csökkenő érdeklődés, illetve a gyártók közötti hatalmas árverseny, ami igencsak leszűkítette az árrést.
A Dell nem adott ki előrejelzést a következő időszak eredményei kapcsán, ami érthető is, hiszen a társaság sorsa meglehetősen bizonytalan. Az alapító Michael Dell ugyanis szeretné kivezetni a tőzsdéről a céget egy 25 milliárd dolláros tranzakció keretében. Azonban komoly riválisa akadt Carl Icahn, a milliárdos befektető személyében, aki szintén szemet vetett a vállalatra, igaz ő egyelőre a tőzsdén képzeli el a társaság jövőjét.
Az mindenesetre tény, hogy a világ jelenleg 3. számú pc-gyártójánál változásokra van szükség, ha meg akarja őrizni piaci pozícióját, esetleg vissza kívánja szerezni egykori vezető helyét. A táblagépek megjelenése veszélyes riválist hozott a személyi számítógépeknek, és a piaci adatok alapján egyelőre nem igazán sikerült megtalálni a megfelelő választ erre a kihívásra.
Az egyik lehetséges kiút az üzleti ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások, megoldások középpontba helyezése lehet, és az elmúlt években ennek megfelelően jelentős beruházásokat hajtott végre. 2008 óta mintegy 13 milliárd dollárt költött a cég többek között tárolási és hálózati megoldásokat szállító, illetve szoftverfejlesztő vállalatok megszerzésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.