Völner Pál, az NFM infrastruktúráért felelős államtitkára
Pozitív
A hazai légiközlekedési iparágra és a magyar nemzetgazdaságra pozitív hatással lenne egy budapesti központú, versenyképes nemzeti hálózati légitársaság megalakulása. A szektor hazai vállalkozásai számára megrendeléseket generálna, hozzájárulhatna a gazdasági összteljesítmény növeléséhez, valamint új munkahelyeket teremthetne. A Magyarország földrajzi előnyeinek kiaknázását is támogatná. A Sólyom képviselői általánosságban bemutatták elképzeléseiket a minisztériumban. A tárca ugyanakkor nem ismeri a részletes terveket, azok életképességét, fenntarthatóságát ezért megalapozottan nem tudja megítélni. A megbeszélésen állami részvételről vagy hozzájárulásról nem született megállapodás.
Molnár Judit, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége szóvivője
Fontos biztosíték
A magyar utazási irodák – akik a hagyományos légitársaságok jegyeinek 70 százalékát értékesítik – örömmel veszik, ha üzemelni kezd egy budapesti központú, az üzleti turizmus számára alkalmas, megbízható, új légitársaság, mely természetesen előnyökkel jár az egyéni utazók részére is. A magyar turizmus és általában a gazdaság számára jelentős előrelépést jelenthet a főbb világgazdasági központokkal való közvetlen összeköttetés. Az új légitársaság indulásához nyilván megfeszített előkészítő munkára van szükség. Tekintettel arra, hogy az irodák az elmúlt hónapokban jelentős veszteségeket szenvedtek el megszűnő légitársaságok miatt, a tárgyalásokon kulcsfontosságú lesz a Sólyom biztosítékainak kérdése.
Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese
Nehéz jósolni
A vendégéjszakák számának és a turisztikai költésnek a növeléséhez elengedhetetlen, hogy Magyarország elérhetősége minél több küldőpiacról biztosított legyen légi úton is. A nemzeti légitársaság megszűnése leginkább az üzleti turizmust érintette hátrányosan. Ma az új légitársaságnak már egészen más piaci viszonyok között kell érvényesülnie. Szerintem jelenleg elhamarkodott lenne jóslásokba bocsátkozni a Sólyom jövőbeni eredményességét, versenyképességét és turizmusunkra gyakorolt hatásait illetően. Ehhez sokkal több konkrét információra lenne szükség azzal kapcsolatban, hogy milyen üzleti és marketingstratégiával kíván piacra lépni és működni a légitársaság.
Kovács István, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége főtitkára
Kockázatok
Örömmel üdvözlünk minden új légitársaságot, amely Budapestet meglevő és új külföldi desztinációkkal kapcsolja össze. A Sólyom légitársaság megjelenése versenyhelyzetet alakít ki olyan vonalakon, melyek esetében a MALÉV csődje után a meghatározó hagyományos légitársaságok egyedül maradtak, s áraikat tetszésük szerint meg tudták emelni. A verseny eredményeként csökkenhetnek a díjtételek, javulhat a szolgáltatás, s így több vendég, konferencia résztvevő érkezhet a budapesti, magyarországi szállodákba. Ugyanakkor az elmúlt évek pénzügyi válsága után kialakult helyzetben, egy viszonylag kis gazdasággal rendelkező országban erősen kockázatosnak tartjuk egy új légitársaság beindítását.
Suppan Gergely, a TakarékBank vezető közgazdásza
Korai
A jelenlegi üzleti modellek közül a fapados légitársaságok modellje tűnik életképesebbnek, noha köztük is évek óta öldöklő verseny folyik. Azt látni kell, hogy a régió országaiban még működő hagyományos légitársaságok (például Csehországban és Lengyelországban) is hatalmas veszteséggel működnek és csak ugyanúgy állami segítséggel tudnak talpon maradni, mint a Malév. Korai még számításokat végezni arról, hogy a Sólyom milyen hatással lehet a magyar gazdaságra. Azt jobban megérteném, ha valaki az ázsiai piacra akar belépni, mert ott hihetetlen ütemben fejlődnek a légitársaságok. Európában azonban most a fapados cégek diktálnak az árversenyben, a hagyományos társaságok körül szépen, lassan elfogyott a levegő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.