A kínai Lenovo 2005-ben vásárolta meg az International Business Machines Corp. (IBM) személyi számítógép gyártó üzletágát.
A Lenovo az amerikai IDC informatikai piackutató vállalat statisztikái szerint az idei második negyedévben vette át a piacvezető számítógép gyártó rangját az amerikai Hewlett-Packard vállalattól. A Lenovo laptop-eladásai 4,7 százalékkal nőttek, miközben a világpiaci PC-eladások a negyedévben 11,7 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest.
A Lenovo a személyi számítógépek és laptopok mellett más, magasabb nyereségtartalmú készülékekkel bővíti termékpalettáját, ezek között is a legnagyobb üzleti sikert a mobil eszközökkel, okostelefonokkal érte el. Okostelefon-eladásai a második negyedévben több mint megduplázódtak az egy évvel korábbihoz képest és ennek köszönhetően 4,7 százalékos világpiaci részesedéssel a világ negyedik legnagyobb okostelefon-gyártójává lépett előre. Hazai piacán, Kínában a Lenovo a második legnagyobb okostelefon-gyártó a dél-koreai Samsung után.
A forgalmának 42 százalékát adó legnagyobb piacán, Kínában a Lenovo üzleti eredmény kulcsa 5,2 százalékra emelkedett a második negyedévben az egy évvel korábbi 4,6 százalékról, bőven ellentételezve a haszonkulcs csökkenését az észak-amerikai és latin-amerikai piacokon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.