Az új magyar légitársaság létrehozásának előkészületei a cég bevallása szerint még 2012. február 6-án indultak, egy potenciális befektetőnek küldött e-maillel. Az eltelt időszakban számos befektetővel és vezető nemzetközi légitársasági partnerrel folytattak komoly tárgyalásokat. Végül a légitársaság kisebbségi tulajdonosaként az Ománi Szultánság fővárosában, Muscat-ban bejegyzett idegenforgalmi vállalkozás szerez részesedést.
A fejlesztéséhez szükséges további pénzügyi forrásokat pedig egy Egyesült Arab Emirátusok-beli, Dubai-ban bejegyzett, széleskörű nemzetközi kapcsolatokkal rendelkező, tőkeerős pénzügyi befektető biztosítja. Brüsszel, London, Párizs, Milánó, Frankfurt, Stockholm és Amszterdam, ezeket a városokat fogja először repülni a Sólyom Airways – tudta meg korábban a Világgazdaság Lucsik Jánostól, a Sólyom Befektetési és Vagyonkezelési Holding Kft. ügyvezető igazgatójától.
„Az első negyedévünkben, vagyis szeptembertől decemberig 6-12 millió euró áll rendelkezésre az arab befektetőknek köszönhetően” – mondta Lucsik János. Vágó József vezérigazgató korábbi ígérete szerint még augusztusban megkezdik a jegyértékesítést. Folyamatosan érkezik a további öt repülőgép, vagyis az European Aviation Group nevű brit cégtől lízingelt, összesen fél tucat Boeing 737-500-as Budapestre. A Sólyom Airways közölte: az 1990-ben, 1991-ben és 1992-ben gyártott gépek kiváló műszaki állapotban vannak és a közelmúltban komoly felújításon estek át. A most landoló repülőgép 1992. január 1-jén készült el, azóta 35 ezer órát repült.
A kormány egyelőre kevésbé osztja a cég lelkesedését. „A Sólyom Hungarian Airways Kft. képviselői általánosságban bemutatták elképzeléseiket a minisztériumban. A tárca ugyanakkor nem ismeri a részletes terveket, azok életképességét, fenntarthatóságát ezért megalapozottan nem tudja megítélni. A megbeszélésen állami részvételről vagy hozzájárulásról nem született megállapodás” – közölte lapunkkal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Ugyanakkor szerintük egy Budapest központú, versenyképes nemzeti hálózati légitársaság kedvezően hatna a hazai légiközlekedési iparág lehetőségeire és a magyar gazdaságra. Úgy látják, hogy egyebek mellett növelhetné a gazdaság összteljesítményét, megrendeléseket generálhatna a szektor magyar vállalkozásainak, közvetlenül és közvetve számos új munkahelyet teremthetne, hasznosan támogathatná a Magyarország földrajzi helyzetéből fakadó előnyök kiaknázását az idegenforgalomban is.
A fő probléma, hogy a Sólyomnak jelenleg nincs hatósági engedélye, de a Nemzeti Közlekedési Hatóság szerint már ez is folyamatban van. „Sem a Sólyomról, sem a Hungarian World Airwaysről, sem más jövőbeni kezdeményezésről nem érdemes beszélni mindaddig, amíg valamelyikből tényleg légitársaság nem lesz” – olvasható a Wizz Air állásfoglalásában. A fapados cég szerint az újonnan induló légitársaságok túlnyomó többsége vagy soha nem száll fel vagy néhány éven belül csődbe megy, mert nem rendelkeznek megfelelő tőkebefektetéssel. Leszögezik: egy elavult flotta pedig kérdéseket vet fel a működési biztonság és a hatékonyság kapcsán. Váradi József, a Wizz Air vezére nemrég azt mondta: „homokot árulni a sivatagban most jobb üzlet, mint belépni a légiközlekedési iparágba”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.