A MESZK a hónap elején kérte az alapjogi biztost: forduljon Alkotmánybírósághoz az egészségügyiek béremeléséről szóló jogszabályok utólagos normakontrollját kérve, mert az szerintük több pontos is diszkriminatívan érinti a védőnőket.
Egyrészt, miközben a szeptembertől esedékes béremelés az egészségügyi dolgozók többsége számára januárig visszamenőleges hatályú, a megemelt védőnői díjazás június 30-án lépett hatályba, és nem számít visszamenőlegesnek. A védőnők szolgálatokat működtető önkormányzatokat ráadásul, szemben az egészségügyi intézményekkel semmi nem kötelezi a béremelésre. Az ombudsman a többi között a különbségtétel okáról kérdezte a minisztert, de tájékoztatást kért a védőnői szolgálat átalakításáról és annak jogi szabályozásáról is.
Közben a napokban Bábiné Szottfried Gabriella, az Emberi Erőforrások Minisztériumának védőnői miniszteri biztosa arról beszélt, hogy a kormány eltökélt a szolgálat megerősítésében és megújításában, amelynek részeként várhatóan a szeptemberi kormányülésre javaslat készülhet az alapellátásban dolgozók, ezen belül is a védőnők béremelésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.