BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vidéken bővít a Decathlon

Miközben a KSH adatai szerint folyamatosan csökken a kiskereskedelemben értékesített árumennyiség, a Decathlon néhány hónap alatt hárommal is növeli áruházai számát és a környező országokban is terjeszkedik

Szombaton Nyíregyházán, november végén pedig Szegeden és Pécsett nyílik egy-egy új Decathlon áruház, így a sportszer kereskedelmi vállalatnak 16 egysége lesz év végére. Legutóbb 2011 decemberének elején Debrecenben nyitott egy 2000 négyzetméteres üzletet a cég. És ez az 1500-2500 négyzetméteres szegmens, amelyben a válság ellenére is megtalálta a jövőképét a cég, hiszen az idei egységek eladótere is 2000-2500 négyzetméter között lesz.

– Azért most hajtottuk végre a hálózatbővítést, mert a 2005-ös indulás óta a tavalyi volt a cég legjobb éve árbevétel és eredményesség szempontjából egyaránt. Sőt, az idei július végéig is 7 százalékkal nőtt a forgalom és a nyereségességünk sem csökkent – mondta lapunknak Pósfai Gábor, a Decathlon lánc ügyvezető igazgatója, hozzátéve, hogy év végén lezárul a nyitások első szakasza. Azon túl az eddigi koncepcióhoz képest kisebb, mintegy 1500 négyzetméteres áruházak nyitását tervezik. Jövőre például újabb három vidéki város vásárlóerejét és üzleti környezetét mérik fel és legalább az egyikben meg is veti a lábát a cég. Az első 12 áruház saját beruházásban létesült és a cég tulajdonában van, ám azóta inkább bérlik a helyiségeket.

– A válság következtében már nem létesülnek városszéli kereskedelmi zónák, ugyanakkor egyre több a kiadó üzlet, így jobban megéri bérelni, mint építeni – mondta Pósfai Gábor.

A cég már nem ragaszkodik a peremkerületi elhelyezkezdéshez, azonban a belső területeken nem találni 2000 négyzetméter körüli, ugyanakkor megfelelő helyen lévő kiadó üzletet. Pécsett például két belvárosi helyet is megvizsgáltak, de mégis a Tesco kereskedelmi parkjában kötött ki a cég, mégpedig az egykori Electro World áruházát időlegesen betöltött Fressnapf és Intersport helyén, miután ezek szerződése lejárt.

A három éve működő és 4 milliárd forintba került 24 ezer négyzetméteres hatvani logisztikai központ háromnegyedét használják ki jelenleg, de ez az idei bulgáriai illetve a jövő évi szlovákiai és horvátországi nyitásoknak köszönhetően jövőre már a teljes kapacitás ki lesz töltve. Hatvan a 14 magyar mellett, 11 román és 5 török áruházat szolgál ki. A jövő év végén viszont már 40 áruház kiszolgálása a cél. Igaz, Törökországban hónapokon belül elkészül egy regionális raktár, mert kár ilyen messziről szállítani az árut.

Ugyanakkor Szófiában most szombaton nyílik az első Dacathlon, és jövőre további négy létesül. Ugyancsak a jövő évben Szlovákiában és Horvátországban két-két egységet is nyit a cég és Romániában 11-ről 16-ra bővül a helyi Dacathlon lánc, amely szintén Hatvanból kapja az árut. A magyar leány kapta feladatul a horvátországi Decathlon-lánc elindítását és későbbi irányítását. Jövőre előbb Zágrábban nyílik két áruház, majd 2015-ben Split jön.

Koodza helyett is Decathlon

Hat havi működés után adta fel két éve a Decathlon tulajdonosa, az Oxylane csoport, hogy Koodza néven sportdiszkontláncot hozzon létre Magyarországon.

Az első három áruház Tökölön, Érden és Hatvanban nyílt 2009 őszén, azonban az üzletek vonzáskörzete nem volt elegendő a fennmaradáshoz. Pósfai Gábor azt mondja, hogy „három év alatt az árrésünk mintegy 6 százalékpontot esett, miközben eredményességünk jócskán nőtt. Előbbi adat is azt mutatja, hogy a forint gyengülése és az előző évi ÁFA-emelés ellenére is szinten tartottuk árainkat, ennek következménye a relatív árrés-veszteség.”

Ennél kisebb árréssel már nem lehet üzemelni, tehát a tulajdonképpen diszkont áron dolgozó Decathlon mellett nem fér el egy azonos termékkört kínáló diszkont lánc.

Az első három áruház Tökölön, Érden és Hatvanban nyílt 2009 őszén, azonban az üzletek vonzáskörzete nem volt elegendő a fennmaradáshoz. Pósfai Gábor azt mondja, hogy „három év alatt az árrésünk mintegy 6 százalékpontot esett, miközben eredményességünk jócskán nőtt. Előbbi adat is azt mutatja, hogy a forint gyengülése és az előző évi ÁFA-emelés ellenére is szinten tartottuk árainkat, ennek következménye a relatív árrés-veszteség.”

Ennél kisebb árréssel már nem lehet üzemelni, tehát a tulajdonképpen diszkont áron dolgozó Decathlon mellett nem fér el egy azonos termékkört kínáló diszkont lánc. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.