BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Apple a legértékesebb márka – Itt a rangsor

Több mint 98 milliárd dollárt ér az Apple márka az Interbrand legfrissebb listája szerint, ezzel a világ legértékesebb brandjének számít. A második helyen a Google, míg a harmadikon a Coca-Cola található.

Az Omnicon csoporthoz tartozó Interbrand 2000 óta teszi közzé a legértékesebb márkák rangsorát, amelyet az idén az Apple vezet 98,3 milliárd dollárral. Az almáslogójú brand értéke a lista szerint egy év alatt 28 százalékkal nőtt, így kerülhetett a tavaly második hely után az első pozícióba. Az Apple-t a Google követi, a márka értékét a tanácsadó vállalat 93,3 milliárd dollárra teszi, ez egyébként 34 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A Google a 4. helyről lépett előre a másodikra.

A tavalyi listavezető Coca-Cola ezúttal csak a harmadik helyet szerezte meg 79,2 milliárd dolláros értékkel. A TOP10-ben egyébként feltűnően sok technológiai cég szerepel, hiszen az Apple és a Google mellett ott van az IBM (4.), a Microsoft (5.), a Samsung (8.) és az Intel (9.). A közvetlen élmezőnybe tartozik a GE, amely 46,9 milliárd dolláros márkaértékkel a 6. helyen szerepel a rangsorban. A McDonald''s 42 milliárd dollárral a 7. pozícióba jutott, míg az autógyártók közül a Toyota a legértékesebb márka az Interbrand szerint 35,3 milliárd dollárra.

Az autóipar képviselői közül a Mercedes-Benz a 11., míg a BMW a 12. helyen található a rangsorban. A médiacégek közül a Disney a legértékesebb márka, 28,1 milliárd dollárral a 13. pozíciót foglalja el az Interbrand listáján. A luxusmárkák közül a Luis Vuitton 24,9 milliárd dolláros értékkel szerepel a rangsor 17. helyén, a brand értéke 6 százalékkal erősödött.

A világ legnépszerűbb közösségi oldala, a Facebook is ott van a rangsorban, az 52. pozícióban 7,7 milliárd dolláros márkaértékkel. Ez egyébként 43 százalékos növekedést jelent az egy évvel ezelőttihez képest, aminek köszönhetően 17 helyet javított a brand.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.