A Regus legfrissebb globális felmérése szerint hamarosan azok a munkavállalók lesznek kisebbségben, akik az irodai asztaluk mögött ülve dolgoznak. A 90 ország több mint 26 000 üzleti vezetőjének véleményén alapuló felmérés arra mutatott rá, hogy jelenleg a menedzserek 48 százaléka dolgozik távmunkában legalább a munkahét felében. A cégek 37 százaléka használ távmunkára szabott hatékonyságmérő és riportolás rendszereket, míg a távolról dolgozó menedzserek 43 százaléka kommunikál videohívásokon keresztül a csapatával.
Egyes vezetők számára valóban gondot jelenthet az, hogy miként motiválják és irányítsák az alkalmazottakat a távolból. A Regus felmérése azonban azt mutatja, hogy a válaszadók 55 százaléka szerint a távmunkában dolgozók hatékony irányítása teljes mértékben megvalósítható, bár ez esetenként különleges felkészítést igényel. Az Aetna amerikai egészségbiztosító például képzéseket indított abból a célból, hogy a távolról dolgozók és vezetőik hatékonyabban alkalmazhassák a rugalmas munkavégzési módszereket. Az Aetna 35 000 alkalmazottjából 14 500 már nem az íróasztal mögött ülve végzi munkáját .
Egyesek szerint a rugalmas munkavégzés újfajta kapcsolatot alakít ki a menedzserek és a csapattagok között: a megkérdezettek 39 százaléka gondolja úgy, hogy a távoli menedzsment segítséget nyújt a professzionálisabb kapcsolat fenntartásában. Annak ellenére, hogy a fiatal munkavállalók számára különösen fontos a rugalmasság, csak a megkérdezettek 37 százaléka gondolja úgy, hogy a kezdő alkalmazottak felelősségteljesebbé válnak a távolból végzett munkának köszönhetően.
Mark Dixon, a Regus vezérigazgatója a felmérésre reagálva hozzáteszi: „Nem nehéz belátni, hogy a rugalmas munkarend bevezetésével hosszú távon a vezetőség és az alkalmazottak is nyernek. Az általunk megkérdezett üzletemberek szerint a távoli menedzsment módszerek sikere elsősorban a bizalom és a felelősségtudat meglétén vagy hiányán múlik. Ha ez a két emberi kulcstényező a helyére kerül, az megmutatkozik nem csak a hatékonyságban, hanem a munkatársak hűségében és a működési költségek csökkenésében is.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.