„A Pöttyös az igazi” - az ismert reklámszlogen még ma is igaz, a Millward Brown által készített kutatás szerint ugyanis ez a magyarok kedvenc márkája. A felmérés szerint a Pöttyös a Facebookot és a Google-t előzte meg, de a közvetlen élmezőnyben szép számmal akadnak már élelmiszer brandek is. Így például a negyedik helyen a Milka szerepel, a Pick a hatodik legkedveltebb márkája a magyar fogyasztóknak, míg a Danone, a Coca-Cola és a Szentkirályi a 8., 9., 10. pozíciót foglalja el.
A mobilszolgáltatók is ott vannak az élmezőnyben, a T-Mobile márka – annak ellenére, hogy a Telekom már kivezette a brandet – az ötödik, a Vodafone a 7., míg a Telenor a 11. A hazai tévécsatornák közül az RTL Klub a legkedveltebb márka, a 15. pozíciót foglalja el, míg a kiskereskedelmi láncok közül a Tesco-t kedvelik leginkább a hazai fogyasztók a Millward Brown kutatása szerint, 17. a listán.
Kissé szomorú utóízű tanulság, de példázza a fogyasztói kötődés jelentőségét, hogy bár nem érte utol a nagy márkákat, de közkívánatra a Malév is „felröppent” a fogyasztók listájára – derül ki a Millward Brown közleményéből.
A techrajongóknak lehet érdekes adalék, hogy a manapság slágertémának számító Samsung – Apple párharcból idehaza a Millward Brown kutatásában a koreai cég került ki győztesen.
A férfiak szívét az Pick és az Unicum mellett jó néhány sörmárka is igencsak megdobogtatja, míg a hölgyeknél a Milka-Danone-Ariel trió szerepelt az összesített eredménynél kedvezőbben. Körükben egyébként az abszolút első helyen a Pöttyös, míg a férfiaknál a Google végzett.
Az eredmények üde színfoltja, a szinglik – nem szinglik csatájában az előző csapatban diadalmaskodó Facebook, amelyet a nem egyedülállók körében 5 hellyel előz meg a Pöttyös. A hazai tőzsdei favoritok jellemzően megosztóan viselkedtek. Az OTP és a MOL például „hideget-meleget” egyaránt bőven kapott.
„Elsősorban fogyasztói ragaszkodást fejez ki a rangsor. Mondhatjuk, hogy az a márka, amelyik előrébb van, az közelebb áll a fogyasztók szívéhez. Szól arról, hogy kiket nem cserélnénk el szívesen, melyek azok a márkák, amelyeket akkor is szeretnénk a közelünkben tudni, akkor is szeretnénk találkozni velük, ha minden megváltozik körülöttünk” - mondta el Virágh Miklós, a Millward Brown Group Account Director-a.
A cég az úgynevezett Noé-teszt segítségével 1000 felnőttet kérdezett meg, akik közel 70 előre felkínált és tetszőleges számú szabadon választott márka közül nevezték meg a szívükhöz közel és kevéssé közel állókat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.