BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ötezer embert tesz utcára a BlackBerry

Újabb jelentős létszámcsökkentést hajt végre a BlackBerry, a társaságnál dolgozók negyven százalékát, mintegy ötezer embert küldenek el. Az egykor az északi-amerikai mobilpiacon meghatározó tényezőnek számító cég menedzsmentje ezzel a lépéssel is igyekszik vonzóbbá tenni a vállalatot a potenciális befektetők számára.

Folytatódik a BlackBerry vesszőfutása, a tavalyi ötezer fős leépítés után újabb jelentős létszámcsökkentést hajtanak végre a vállalatnál. A Wall Street Journal információi szerint a munkavállalók 40 százalékát küldik majd el. Az okostelefongyártó legutóbb márciusban tett közzé adatot alkalmazottai számáról, akkor 12700-an dolgoztak a társaságnál. A leépítést az év végéig hajtják végre.

Az egykor az észak-amerikai piacon meghatározónak számító, korábban Research in Motion néven működő mobiltelefongyártó későn reagált az érintőkijelzős, internet képes okostelefonok villámgyors térhódítására, és bár az év elején bemutatta saját, ebbe a kategóriába tartozó modelljeit és operációs rendszerét, ezek a lépések egyelőre nem javítottak a helyzetén. Sőt, a cég egy hatalmas kijelzőjű, már a phablet kategóriába tartozó készülékkel is előállt tegnap, azonban kevés az esély arra, hogy ez alapvetően befolyásolná a piaci erőviszonyokat.

A BlackBerry augusztus közepén jelentette be hivatalosan is, hogy megvizsgálják a cég értékesítésének lehetőségét, miután a vállalat legújabb mobilkészülékének piaci eredményei elmaradtak a várakozásoktól és egyértelművé vált, hogy önállóan nem képes sikeresen felvenni a versenyt a többi okostelefongyártóval. A feladatra egy speciális, az igazgatóság tagjaiból álló bizottságot hoznak létre, amely azt tekinti majd át, hogyan tudják minél hatékonyabban növelni a cég értékét és méretét. A potenciális opciók között szerepel a közös vállalat létrehozása, partneri együttműködés, illetve a jelenleg tőzsdén lévő cég eladása is. A bizottságot a döntés meghozásában a JPMorgan Chase&Co segíti pénzügyi tanácsadóként.

A vállalat birtokában lévő szabadalmak, a főként az észak-amerikai kontinensen még mindig jól csengő márkanév vonzó célponttá teheti a társaságot egy nagyobb, tőkeerős rivális számára. A BlackBerry szabadalmi jogainak értékét kétmilliárd dollárra becsülik, a cég jelentős – mintegy hárommilliárd dolláros - készpénzállománnyal rendelkezik, és vannak még mindig a világ élvonalába tartozó megoldásai, például a hálózatbiztonság területén.

Ez a forgatókönyv egyébként nem lenne egyedülálló a mobiliparban elég csak visszaemlékezni a Motorola esetére. Az egykor a Nokia-val a világ mobiltelefon-piacát uraló társaság mobil üzletágát 2011 januárjában külön cégbe szervezték, ekkor jött létre a Motorola Mobility. A vállalat megvásárlását 2011. augusztusában jelentett be a Google, a vételár 12,5 milliárd dollár volt.

Nos, hasonló forgatókönyv a BlackBerry esetében sem elképzelhetetlen, már csak az a kérdés, hogy melyik technológiai óriásnak érné meg a felvásárlás. A szabadalmak mellett egyből piacot is szerezhetne magának az új tulajdonos, ami egy a területre újonnan belépő vállalkozás számára lehet vonzó. A mobilpiac nagyágyúi ugyanakkor a méretük további növelése, illetve a riválisok megjelenésének megakadályozására dönthetnek a társaság felvásárlása mellett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.