A Kálomista Gábor producerhez is köthető Coming out című film decemberben kerül a mozikba. A Senki szigete pedig 33 nap alatt forog a Filmstreet Kft. gyártásában 236 millió forintos támogatással, és 339 millió forintos összköltségvetéssel. A filmbemutatót 2014 tavaszára tervezik.
„Idén az első hét hónapban összesen 5,3 millió fizető nézője volt a hazai moziknak és összesen 7,2 milliárd forint maradt a jegypénztáraknál” – mondta lapunknak Feldmájer Sándor. A Magyarországi Filmforgalmazók Egyesületének elnöke hozzátette: a nézőszám minimálisan emelkedett a tavalyi adatokhoz képest, ellenben az átlag jegyár 1278 forintról 1348 forintra növekedett. Így az említett 7,2 milliárd forint 6 százalékkal meghaladja a tavaly júliusi 6,8 milliárd forintos forgalmat. Feldmájer Sándor emlékeztetett: tavaly összesen 9,4 millió fizető nézője volt a hazai filmszínházaknak, és összesen mintegy 11,9 milliárd forint költöttek a nézők. A Magyarországi Filmforgalmazók Egyesületének adatai szerint 2006-ban például még 12 millió néző váltott jegyet.
Nincs oka panaszra a hét közép-kelet európai országban jelen lévő Cinema City moziüzemeltető cégnek sem, hiszen 2013 első félévében 136,4 millió euró bevételt könyvelhettek el a 974 teremben eladott 17,2 millió jegynek köszönhetően. Ez bevételben 12,6 százalékos, míg nézőszámban 6,7 százalékos növekedést jelent. A magyar a harmadik legerősebb piacuk a lengyel és az izraeli után. A hazai 176 teremben közel 5 százalékkal több jegyet, összesen 3,2 millió darabot sikerült eladni, ami 20 millió euró bevételt eredményezett. Mivel az átlag jegyár is emelkedett, így a magyar piac 10,5 százalékos bevétel gyarapodást hozott a társaságnak. A lengyel és a cseh piac gyengélkedést a magyar mellett a bolgár és a román kompenzálja. Próbáltuk megtudni a legnagyobb budapesti art mozik felett diszponáló Budapest Film Zrt. adatait is, ám a fővárosi önkormányzat tulajdonában lévő cég nem árulhatta el a saját számait az NMHH Nemzeti Filmiroda engedélye nélkül.
Az biztos, hogy a látogatószám folyamatosan növekszik az amerikai piacon. Összesen 560 millió néző látta az idei filmeket, ez 7 százalékkal több, mint tavaly. A rekordlátogatottság a Vasember 3-nak, Az acélembernek és a Gru 2-nek köszönhető. Így közel 1047 milliárd forintnak megfelelő nyereséggel zártak a nyarat az észak-amerikai mozik. A 4,7 milliárd dolláros bevétel 10,2 százalékos növekedés.
Jövőre is pályázhatnak
A nem egész estés magyar filmekre is egyre több forrás jut. „Jövőre 2,7 milliárd forintos támogatási keretösszegre pályázhatnak a Magyar Média Mecenatúra program keretében a filmesek és a médiaszolgáltatók” – közölte a Médiatanács. Tizenegy pályázatot hirdet meg a testület 2014-ben. Dokumentumfilmekre 330 millió forint, ismeretterjesztő filmes pályázaton pedig 250 millió forint áll rendelkezésre. A Macskássy Gyula animációs pályázat kerete jövőre is 180 millió forint lesz. A tévéfilmes kategória pedig 600 millió forinttal gazdálkodhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.