Elindult a mézfogyasztást népszerűsítő idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz áll.
A kampányt beharangozó keddi budapesti sajtótájékoztatón az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára elmondta: a kiváló minőségű hazai mézből mintegy 10 ezer tonna fogy el Magyarországon.
Feldman Zsolt felidézte: az Európában megtermelt méz az európai fogyasztás mintegy 60 százalékára elegendő, korábban ez a hiány jó hátszelet adott a magyar méztermelésnek.
Az elmúlt években ugyanakkor megerősödtek az Európai Unión kívülről érkező olcsó mézek, mézhamisítványok, amelyek jelentős károkat okoznak a minőségi mézet előállító magyar méhészeti ágazatnak
– emelte ki.
Az államtitkár szerint különösen fontos a magyar méz fogyasztásának növelése, ezt támogatja a most induló kampány is.
Felhívta a figyelmet arra, hogy nagyon sok múlik a fogyasztókon, azon, hogy közvetlenül termelői mézet vásárolnak, illetve az élelmiszerüzletekben a 100 százalékban hazai termelésből származó mézet választják.
A fogyasztók tudnak a legtöbbet tenni egyrészt a saját egészségükért, másrészt a magyar méhészetért és annak jövőjéért – fogalmazott.
Feldman Zsolt kiemelte, hogy kormányzat a saját eszközeivel tesz lépéseket. Felidézte egyebek mellett, hogy évekig tartott, de elérték, hogy egyértelmű legyen a különböző országokból származó mézkeverékek jelölése az Európai Unióban.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője elmondta: 2018 óta szerveznek mézfogyasztást ösztönző kampányokat. Jelezte, hogy a 10 ezer tonna hazai fogyasztásból mintegy 6 ezer direkt termelői értékesítés során fogy el. A november–decemberi időszakban a hársméz előnyeit népszerűsítik, ami közvetlenül a termelőktől vásárolható, a kereskedelmi láncoknál nincs.
Az Agrármarketing Centrum a kampányban szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy a termelői mézek különböző ízvilággal és egészségre gyakorolt hatással rendelkeznek, és érdemes a különlegesebb fajtákat is megismerni – mutatott rá az ügyvezető.
Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) elnöke ismertette: az idei kampánnyal főként a hársmézre fókuszálnak, ez Magyarországon a fajtamézek között az egyetlen olyan, amely őshonos növényről, az ezüstlevelű hársfáról származik.
Az Agrármarketing Centrum tájékoztatása szerint 2024-ben Magyarországon 20 ezer méhész foglalkozik méztermeléssel, a méhcsaládok száma 1,2 millió. A méhsűrűség négyzetkilométerenként 13 méhcsalád Magyarországon, ez a legmagasabb a világon. A megtermelt méz mennyisége évente 25 ezer tonna, Magyarországon évente 10 ezer tonna fogy el.
Kampány a hársmézért: az immunerősítő hatás lehet a hívószó
Mézfogyasztást ösztönző kampány indul, amelynek idén a téli időszak kedvelt immunerősítője a hársméz áll a fókuszában. A fő cél a hazai mézek népszerűségének növelése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.