A MAHART PassNave a 2010-es nagy visszaesést követően az elmúlt két évben egyaránt növelte árbevételét és eredményét. A bevétel annak révén emelkedett tavaly, hogy tízzel több, összesen 110 külföldi szállodahajót fogadtak és ezeknek szélesebb körű, a hajójavításra is kiterjedő szolgáltatást nyújtott a társaság.
Miután a Passnave Kft. egyik legfontosabb bevételi forrása a szállodahajók fogadása és kiszolgálása, nem mellékes, hogy egy tavaly megjelent tanulmány szerint átirányítják-e a turistahajókat a Csepeli Szabadkikötő kevéssé romantikus rakodóöblébe, vagy maradhatnak a budai panorámát nyújtó Belvárosban. A nemzeti hajózási stratégiáról szóló említett vitaanyag ugyanis felmelegítette azt a két évtizedes tanulmányt, amely szerint Csepelre kellene vinni a nemzetközi kikötőket.
A leadott érkezési menetrendek szerint jövőre 12-vel tovább növekedhet a Passnave kikötőibe érkező szállodahajók száma, 2018-ra pedig megközelíthetik a 150-et.
Azt elmúlt évben nyilvánosságot kapott szakmai vélemények szerint ez azért lenne hibás lépés, mert a szállodahajókat a város közepe vonzza. Passauban például azonnal csökkent a hotelhajók száma, amint a belvárosból a külvárosi kikötőbe irányították a hajókat három évvel ezelőtt. Másrészt rengeteg pénzbe kerülne, hogy az ipari zónában megfelelő körülményeket teremtsenek a luxushajók vendégei számára.
A fővárosban jelenleg 12 hajózási cég működik, amely körülbelül 60 hajót üzemeltet.
Részletek a csütörtöki Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.