A cégcsoport ezt azzal indokolta, hogy az ingyenes – kizárólag a reklámokból fenntartott – lapcsalád az utóbbi évben veszteségesen működött a csökkenő belső fogyasztással párhuzamosan beszűkült magyar hirdetési piacon, és a hagyományosan legerősebb év végi időszak előrendelései sem azt jelzik, hogy jelenleg gazdaságosan működtethető lenne.
A döntés a fővárosban megjelenő Pesti Est működését nem érinti, a lap a jövőben is a megszokott formátumban, míg az est.hu és a mobilEST továbbra is országos programadatokat kínálva a digitális csatornákon várja olvasóit és felhasználóit - írja közleményében a társaság.
A cégcsoport januárban hasonló okokból már felfüggesztette a budapesti EXIT Magazin kiadását.
A média területén tevékenykedő Est Media 2012-ben 1,071 milliárd forint konszolidált árbevételt ért el az előző évi 1,26 milliárd forint után. Adózás utáni vesztesége 3,24 milliárd forintra nőtt a 2011. évi 2,22 milliárd forintról. A veszteség növekedése a társaság értékelése szerint a Sziget Kft.-részesedés, valamint a nem médiatevékenységhez kapcsolódó más befektetések értékesítése kapcsán elszámolt árfolyamveszteségnek tudható be.
A társaság közgyűlése június 14-én az alaptőke leszállításáról döntött, saját tőkéje ugyanis a jegyzett tőke kétharmada alá csökkent a 2012. december 31-i mérleg szerint. A jegyzett tőke a közgyűlés döntése szerint 3,959 milliárd forintról 198 millió forintra csökkent.
Az Est Media részvények a tőzsde standard kategóriájában forognak, a papír záróára október 3-án 14 forint volt, az elmúlt egy évben a legmagasabb ára 29, a legalacsonyabb 12 forint volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.