A BKK hétvégén közölte, hogy 10 csomóponton megkezdik a Futár tesztelését. Van olyan híradás, amely szerint üzemel is az információs rendszer. Pedig a tesztüzem nem sikerült túl jól.
A BKK most éppen a 6,7 milliárd forintból megvalósított járatinformációs rendszer segítségével a weboldalára irányítja az utasokat, hogy ott tájékozódjanak a járatok menetrendjéről.
Hónapokig azt olvashattuk, hogy rövidesen már tényleg megtudhatjuk, hogy mikor indulnak a járművek.
A Lehel téri villamosmegállóban lévő táblán a BKK őszintén beismerte: a kijelző nem üzemel.
A BKK lapunkkal közölte: "A Világgazdaság Online oldalon megjelent 7 milliárdból internetezni küldi az utasokat a BKK című cikkel kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a projekt összköltségvetése 6,7 milliárd forint, megvalósítására a BKK és a BKV mintegy 4 milliárd forintos támogatást nyert az Új Széchenyi Tervből, az Európai Unió fejlesztési forrásaiból. A cikkben sugalltakkal ellentétben a projekt összköltségvetésének töredéke csupán az utastájékoztatás. A FUTÁR egy Forgalomirányítási és UtasTÁjékoztatási Rendszer, és mint forgalomirányító rendszer jól működik, Budapest busz- és trolivonalait a diszpécserek már ezzel a rendszerrel irányítják. Cikkük címe tehát megtévesztő, a BKK és a BKV jó hírnevét sérti, ezért kérjük annak haladéktalan javítását.
A projekt bevezetéséhez kapcsolódóan a korábban telepített és üzembe helyezett közterületi kijelzők élesítése, nyilvános tesztüzeme zajlik jelenleg. A nyilvános tesztüzem lényege, hogy kiszűrjük a hibákat az előtt, hogy a teljes rendszert átvennénk a vállalkozótól és élesben elindítanánk. A teszt során a tegnapi napon a vállalkozó javításokat végzett, ezért tapasztalhatták, hogy a hétvégén bekapcsolt közterületi kijelzők leálltak. Az éles tesztüzem ideje alatt a tegnapihoz hasonlóan még várhatóak további leállások, ahogyan a külföldön működő rendszerek tesztüzeménél is voltak. Kedd reggel óta a tesztelt helyszíneken hibátlanul működnek ismét a tesztbe vont kijelzők.
Az eddigiekben a központi rendszer és a kijelzők közötti adatkapcsolat stabilitását teszteltük, ezt a kijelzők központi szoftverben összeállított különböző feliratainak megjelenítése mutatta. A mostani éles teszt során a valós idejű menetrendi információk feldolgozását teszteljük valós forgalmi viszonyok között, amely az eddigi tapasztalatok szerint megbízhatóan működik, azonban a finomhangolások, esetleges rendszer-módosítások idejére a kijelzők valós idejű vezérlését lekapcsoljuk annak érdekében, hogy a beavatkozás idejére elkerüljük a téves menetrendi adatok megjelenését. Azonban minden ilyen tervszerű, rövid idejű leállás célja, hogy az időadatok megjelenítését pontosabbá, de általában a kijelzők működését is stabilabbá tegye és előkészítse a nagyobb arányú, ütemezett és végül valamennyi kijelzőre kiterjedő éles üzemet.
A BKK a rendszert még nem vette át a kivitelező Synergontól, egy ilyen komplex rendszer informatikai tesztjeinél kisebb hibák, nehézségek természetesek. A rendszert akkor vesszük át és fizetjük ki a teljes árát, ha az hibátlanul működik. Cikkük tehát éppen ezért félrevezető és a BKK jó hírnevének csorbítására alkalmas."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.