Jóllehet a Panasonic szóvivője azt mondta a BBC-nek, hogy még nincs végleges döntés, a japán üzleti lap, a Nikkei szerint a cég be fogja zárni Amagaszakiban lévő képernyőgyárát és el is akarja adni.
Az elmúlt üzleti évben a Panasonic plazmaképernyő üzletágának vesztesége 754 milliárd jenre rúgott (4,85 milliárd dollár), míg egy évvel korábban még csak 722 milliárd jen volt a veszteség.
Mindez annak ellenére, hogy a márka plazmatévéit a kritikusok és a szaksajtó nagyra értékeli, sőt, a European Imaging Sound Association a Panasonic Viera családjának egyik tagját az Év házimozija címmel tüntette ki.
A plazma képernyőket – amelyek működése az elektromosan töltött ionizált gázon alapul – általánosan a fényerőért, a mély feketékért valamint a színgazdagságért dicsérik. Ugyanakkor sokkal többet fogyasztanak, mint más képernyő technológiák. Az LCD, vagy az egyre nagyobb teret nyerő organikus LED, az OLED siettették a plazma bukását. A Panasonic gyárbezárása is arra mutat, hogy a LED győzött a plazma felett.
A Panasonic, olyan hazai versenytársaival, mint a Sharp és a Sony erőteljesen küzd azért, hogy megbirkózzon az elektronikai termékek zuhanó árával valamint a dél-koreai és a tajvani gyártók támasztotta kemény versenyfeltételekkel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.