A nyár utolsó hónapja fogyasztás szempontjából általában a csúcsértékeket szokta produkálni, így a piac számára sokat mondó adat, hogy mindössze 906 millió szál cigarettát adtak el a gyártók. Ez 2012 augusztusában 1,5 milliárd szál volt. Idén augusztusig 6,7 milliárd darab fogyott, míg tavaly összesen 12,5 milliárd szál. Növekedett viszont a szivarok forgalma: míg tavaly augusztusban 36 millió fogyott, most 54 millióról tanuskodik az adóhatóság táblázata. Már a júliusi adatok is drámai visszaesést mutattak, akkor csak 623 millió szállat szívtak el a magyarok, míg tavaly júliusban 1,3 milliárd szálat.
Mindez egyertelműen a trafikrendszer eredménye, hiszen még júniusban is 1 milliárd szálat árultak a legális piacon. Ennyien azonban aligha szoktak le a dohányzásról. A dohány iránti igényt mutatja az is, hogy idén hozzávetőleg 400 tonnányi dohányt loptak el, ennek jelentős részét még a földekről. A legális felvásárlási ár többszörösét kínálják a feketepiaci szereplők a hazai dohánytermesztőknek.
Egy hét múlva újabb 162 településre kiírt 180 koncesszió nyertesét hirdeti ki a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt.. A harmadik körös pályázatoknak ugyanis október 31-e a határidő, és hússzoros volt a túljelentkezés: 3824 darab érvényes pályázat érkezett be a céghez.
A 2014-es költségvetés törvényjavaslatából az is kiderült, hogy a dohánytermékek kiskereskedelmének koncessziós díjából 826 millió forint bevételre számít a kormány. Ez némileg alultervezettnek tűnik, hiszen kétezer fős településig 100 ezer forint, tízezer fős településig 160 ezer forint, tízezer fő feletti településen 200 ezer, míg Budapesten és a megyeszékhelyeken 240 ezer forint a koncessziós díj évente. Számításaink szerint csak a budapesti 880 trafiknak 211 millió forintot kell fizetnie, a debreceni 104 dohányboltnak pedig 25 millió forintot. A megyeszékhelyek közül Szekszárd ússza meg a legkevesebbel, a 17 trafik után mindössze 4 milliót kell átutalni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.