A személykocsi piac év eleji jelentős visszaesése pozitív irányba fordult márciusban, és ez a folyamat folytatódva október végére az egyenleg 6,5 százalékos növekedést mutat.
A trend azt mutatja, hogy az előre jelzett növekedési ütem megvalósul, ám az MGE figyelmeztet, hogy óvatosan kell kezelni a százalékos hónap-hónap összehasonlításokat, mivel olyan alacsony darabszám mellett jönnek ki ezek a százalékos értékek, amelyekből érdemi következtetéseket nem lehet levonni. Az októberi kiugró eredmény továbbra is főleg a vállalati eladásoknak köszönhető, de az autókereskedő szakma szolgáltatási színvonalának fenntartásához ez az értékesítési volumen sem elegendő.
Darab Piaci részesedés
Opel 490 9,50%
Ford 483 9,40%
VW 474 9,20%
Skoda 474 9,20%
Suzuki 431 8,40%
Dacia 322 6,30%
Renault 303 5,90%
Toyota 256 5,00%
Peugeot 232 4,50%
Nissan 221 4,30%
Forrás: JATO Dynamics
Kishaszonjármű toplista
október
Darab Piaci részesedés
Ford 169 17,70%
FIAT 141 14,70%
Peugeot 103 10,80%
VW 90 9,40%
Toyota 83 8,70%
Renault 81 8,50%
Citroen 80 8,40%
Nissan 48 5,00%
Dacia 44 4,60%
Opel 40 4,20%
Forrás: JATO Dynamics
A JATO Dynamics adatai szerint öt éve, 2008 októberében 12 868 személygépkocsi kelt el hazánkban, a múlt hónapban azonban csupán 5149 kapott rendszámot. A kereskedők azonban még ennek is örülnek, hiszen ez is több mint ezer darabos növekedés a tavalyi októberhez képest, sőt 2009 azonos hónapjában regisztrált 3400 darabos mélypont óta folyamatos az emelkedés – mutatja ki a JATO Dynamics összehasonlít táblázata, amely szerint a kis haszonjármű forgalomban nincs ekkora eltérés. Amíg 2008 októberében 2130 furgon kelt el, addig a múlt hónapban 957. Noha az utóbbi is 13 százalékkal magasabb, mint az egy évvel korábbi adat, ugyanakkor a tíz hónap összesített adata 6 százalékos visszaesést mutat a bázishoz képest.
A kishaszon járművek növekvő értékesítése 2012 második fél évében torpant meg, így az eredmény 2012 egész évre végül visszaesés lett. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szerint ez részben a magánhasználatra is vásárolt kis haszonjárművek forgalmának megtorpanásából, részben az elhalasztott vásárlások miatt következett be. A jelenlegi kis haszonjármű forgalom is messze alatta marad az üzletileg kívánatosnak, hiszen átlagosan havi 1000-1200 darab eladása biztosítaná a kereskedők és a szervizek fennmaradását, ettől azonban igen messze vagyunk.
Októberben a legnagyobb daraszámot elért márka a Ford volt, amely 653 személyautót és haszonjárművet értékesített. Ugyanakkor az első tíz hónap toplistáját is a Ford vezeti a 6136 jármű eladásával elért 11 százalékos piaci részesedéssel – állapította meg a JATO Dynamics. Másrészt mind októberben, mind az év eddig eltelt időszakában legkelendőbb modell a Skoda Octavia volt, amelyből a múlt hónapban 277, év eleje óta pedig 2 596 kelt el.
A magyar gépjármű piac ugyanakkor a céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az új autók 73 százalékát vállalatok nevére írják, míg a magánvásárlások csupán a piac 27 százalékát teszik ki.
Darab Piaci részesedés
Opel 490 9,50%
Ford 483 9,40%
VW 474 9,20%
Skoda 474 9,20%
Suzuki 431 8,40%
Dacia 322 6,30%
Renault 303 5,90%
Toyota 256 5,00%
Peugeot 232 4,50%
Nissan 221 4,30%
Forrás: JATO Dynamics
Kishaszonjármű toplista
október
Darab Piaci részesedés
Ford 169 17,70%
FIAT 141 14,70%
Peugeot 103 10,80%
VW 90 9,40%
Toyota 83 8,70%
Renault 81 8,50%
Citroen 80 8,40%
Nissan 48 5,00%
Dacia 44 4,60%
Opel 40 4,20%
Forrás: JATO Dynamics
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.