Az első kilenc hónapban 18 százalékkal több tévékészüléket adtak el itthon, mint 2012 hasonló időszakában – mondta el Bécs Lajos, a GfK Hungária Kft. ügyfélkapcsolati vezetője. A szakember közlése szerint a tévépiaci forgalom értékben is nőtt, ebben a mutatóban az első három negyedévben 11,5 százalékos bővülést mért a piackutatócég az egy évvel korábbihoz képest. A számottevő idei növekedésben meghatározó szerepet játszott a digitális átállás, amelynek hatása főként a nyár végén és az ősz elején volt érezhető. Bécs Lajos közlése szerint júliusban, augusztusban és szeptemberben mintegy 30-40 százalékkal több televíziókészüléket adtak el Magyarországon, mint egy évvel korábban. Emellett öt százalékkal csökkent az átlagár is 2012-höz képest, ami szintén ösztönözhette a vásárlásokat.
Folyamatosan nő az internet kapcsolatra képes, különböző alkalmazásokat futtató okos (smart) tévék iránti kereslet, az első kilenc hónapban az eladott LCD tévék közel 30 százaléka már ilyen típusú volt.
A 3D-s készülékek 20 százalékos részesedést tudhattak magukénak ezen a piacon. A digitális átállás miatt sokan előrehozták a hagyományos az év végére tervezett televízióvásárlást, ezért könnyen előfordulhat, hogy a november-decemberi időszak csak minimális bővülést hoz majd. Az egész évet figyelembe véve a várhatóan visszafogottabb év végi forgalom ellenére is 10-15 százalékos bővülést prognosztizál a GfK Hungária. A következő év azonban komoly kihívást jelenthet a piaci szereplők számára, nagy növekedésre nem számít Bécs Lajos. A szakember szerint az is szép eredmény lenne, ha sikerülne megismételni 2014-ben az idei forgalmat, de könnyen előfordulhat, hogy csökkenni fog a piac.
A múlt évhez képest növelni tudta értékesítését Magyarországon a Samsung az év eddigi részében – mondta el Rózsa Márton, a Samsung Electronics Magyar Zrt. barna áru osztályának vezetője. A vállalat tapasztalatai szerint a vásárlói igények határozottan elmozdultak a nagyobb méretű, a 32 hüvelykesnél nagyobb, valamint a smart tévék irányába. A cég a múlt év óta nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a fogyasztók megismerjék az ilyen típusú készülékek szolgáltatásaiban rejlő előnyöket, és az új felhasználói élményeket. A vásárlói igényekre válaszul a Samsung termékválasztékának egyre nagyobb részét képzik a nagyképernyős smart 3D televíziók. Emellett az idén új kategóriaként megjelent a cég megújítható UHD (ultra HD) készülékcsaládja is. A megújíthatóság többek között azért kiemelten fontos, mert egy speciális eszköz (One Connect Box) segítségével az UHD tévé képes lesz alkalmazkodni a ma még formálódó szabványokhoz, mint például a képtömörítési eljárás vagy az új generációs HDMI csatlakozás.
Fogynak a 32 hüvelykes tévék
A hazai piacon a LED kijelzős (háttérvilágítású) LCD tévék dominálnak, azok közül a 32 hüvelyk képátlójú (81-82 centiméteres) készülékek adják a darabszámot vizsgálva a forgalom mintegy 46 százalékát a GfK Hungária adatai szerint. A 102 centiméteres televíziók további mintegy 22 százalékos részt hasítottak ki a piacból, így az év első kilenc hónapjában itthon értékesített készülékek 68 százaléka ebből a két kategóriából került ki. A két ütemben, július 31-én és október 31-én megvalósult digitális átállás egyik hatása volt, hogy jelentős mértékben kibővült a kisebb képernyőjű, 22-23-24 hüvelykes LCD készülékek kínálata, amelyek ráadásul igen kedvező, 30-50 ezer forint közötti áron kerültek az üzletekbe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.