A szakember szerint az évente mintegy 40-50 milliárd forintos magyar játékpiac gyakorlatilag stagnál, igaz némi piaci átrendeződés megfigyelhető volt, hiszen néhány korábbi szereplő kivonult a szegmensből, ugyanakkor megjelentek új vállalkozások is.
Tavaly közel egymilliárd forintos forgalmat ért el a hazai online játékpiac legnagyobb szereplője, a Játéknet.hu Webáruház, az idén pedig további 30-40 százalékos növekedést várnak a cégnél – közölte Bognár Ákos, a cég egyik alapítója és vezetője. Szerinte komoly átrendeződés figyelhető meg a piacon a hagyományos, offline üzletek forgalmának egyre nagyobb részét viszik el az internetes boltok. Bognár Ákos szerint a hazai online játékkereskedelmi piac 2,5-3 milliárd forintos lehet, vagyis a szegmensben az idén már közel 50 százalékos lesz a cég részesedése.
A játékpiac nagyon karácsony orientált, másfél hónap alatt jön be a forgalom 70 százaléka, rengeteg megrendelést kezelnek ebben az időszakban, az átlagos napok tízszeresére is nőhet a számuk – mondta el a Játéknet.hu vezetője. A jelentős év végi terhelésre már ősszel megkezdik a felkészülést, hiszen ilyenkor a szerverparknak naponta 60-80 ezer egyedi látogatót kell kiszolgálnia. A problémamentes kiszolgálás érdekében a vállalatnál dolgozó 30 fő mellé mégegyszer ennyit felvesznek a karácsonyi időszakban. Az ünnepi forgalom várhatóan a jövő héten tetőzik majd, karácsony környékén 15-17 ezer forintos az átlagos kosárérték. A társaságnál jövőre is az ideihez hasonló, 30-40 százalék körüli forgalomnövekedéssel számolnak. A tervek között szerepel a termékportfólió bővítése, amelyet már az idén megkezdtek, így többek között iskolaszerek, nyári termékek és pelenkák is vannak a kínálatban. A most kizárólag online értékesítő cég távlati terveiben szerepel az is, hogy saját offline üzletet nyissanak.
Időben váltottak
Az 1990-ben alapított REGIO kezdetben nagykereskedelemmel foglalkozott, azonban a hipermarketek előretörésével bebizonyosodott, hogy a kis alapterületű játékboltok nehezen tudnak versenyezni a nagy riválisokkal, így folyamatosan csökkent a megrendelői kör. Ezért megkezdték a saját kiskereskedelmi hálózat kiépítését, míg az üzleti ügyfelek kiszolgálása a legnagyobb fővárosi és vidéki üzletekben történik. Az egyik legnagyobb fejlesztést 2012-ben hajtották végre, egy 2400 négyzetméteres hasznos eladóterű üzlet bérleti jogát szerezték meg, majd 60-70 millió forintos beruházással átalakították.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.