Vasárnap délután nem indultak el az OrangeWays Dél-Alföldi Kft. buszai Baján. A műszaki okokkal magyarázott lépés mögött a Világgazdaság információi szerint az állt, hogy a társaságnak nem volt pénze üzemanyagot vásárolni. Olyan értesülésünk is van, hogy az érintett buszainak lejárt a műszaki vizsgája is, újbóli vizsgáztatásukra pedig nem volt pénz. A lapunkhoz eljuttatott állítások ellenőrzésére nem volt módunk, mert az OrangeWays-t többszöri próbálkozással sem értük el.
Ugyanerről Zsigó Róbert, Baja polgármestere is csak annyit tudott mondani a Világgazdaságnak, hogy bár hallottak szerződéses partnerük problémáiról – késve történő bérfizetés, gyakori műszaki zavarok, nehézségek a szervizzel, járatkimaradások – a vasárnapi leállás pontos okáról nincs információjuk, és nem is érik el a céget. Az ügy rendezése érdekében ezért hétfőn délután levélben keresték meg a társaságot. A város vezetése ugyanis tudni szeretné a szolgáltatás leállásának az okát, de főként azt, hogy végleges-e az OrangeWays helyi leállása, mert, ha igen, akkor Baja fel kívánja bontani vele a szerződését, hogy mielőbb új pályázatot írhasson ki. Erre Zsigó Róbert várakozása szerint (tekintettel a karácsonyi és év végi ünnepekre) leghamarabb a jövő év elején kerülhet sor.
Kapkodni azonban nem kényszerülnek, mert – mint a polgármester hangsúlyozta – már stabil a bajai buszközlekedés. „Az OrangeWays Dél-Alföldi Kft. bajai buszai vasárnak délután fél háromra álltak le, de már aznap este 10-re megszerveztük, hogy hétfőn biztonsággal elindulhasson a szolgáltatás. Ehhez a minisztérium és a Volánok segítségét is kértük. Tájékoztatásuk szerint a személyszállítás jelenlegi, ideiglenes formája megnyugtatóan fenntartható, amíg nem találunk hosszú távú megoldást” – jelentette ki.
A bajai önkormányzat 2009-ben kötött tízéves szerződést az OrangeWays-zel, amely 12 vonalon, hat busszal végezte a szolgáltatást. A munkát hétfő reggel a Tisza Volán buszaival a Bács Volán vette át.
Kovács Miklós György, az OrangeWays Zrt. vezérigazgatója ez év áprilisában jelentette be, hogy 110 millió forint alaptőkével létrejött az OrangeWays Közlekedési Hálózatok Holding Zrt., amelyet a londoni West Block Ltd. ellenőriz, és amelybe más cégek mellett majd az OrangeWays Dél-Alföld Kft-nek is be kell tagozódnia. Azóta 2,51 milliárd forintra nőtt a zrt. alaptőkéje, de tulajdonosként nem a londoni társaság, hanem az OrangeWays Invest Holding Tanácsadó Kft. szerepel a cégbítósági bejegyzésben, amelyet három magánszemély ellenőriz: Fegyver Csaba, Vonyó Gábor, és Kovács Miklós Gyula.
A vezérigazgató szintén áprilisban közölte, hogy a társaság OrangeWays Közlekedési Hálózatok Holding Nyrt. néven a tőzsdére készül. E készülődés terve a legutóbbi, augusztusi közleményben is szerepelt.
Szálloda Budapesten
Októberben megnyílt az OrangeWays Közlekedési Hálózatok Holding Nyrt. első szállodája Budapesten. A társaság – közleménye szerint – az új szolgáltatással elsősorban a járatain külföldről Magyarországra érkező 150 ezer utasa számára, de másnak is kínál szállást. A három csillagos, 93 szobás létesítmény éjszakánként 10 ezer forintnál olcsóbban nyújt komfortos szobát és reggelit. Az éjszaka ára a telítettségtől függően változhat, akár 30 eurónál olcsóbb is lehet. A társaság vizsgálja, hogy mely más európai nagyvárosokban – esetleg Prágában – nyisson a budapestihez hasonló szállodát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.