BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Itthon is tarolna az eMAG

A hazai piacon is az első hely megszerzésére készül az eMAG, az online áruház a jövőben offline bemutatóterem megnyitását is tervezi Magyarországon. Bár az új piaci szereplő kihívást jelenthet a magyar e-kereskedőknek, az eddigi tapasztalatok szerint nincs könnyű dolguk a külföldi webboltoknak

Az eMAG célja, hogy Magyarország elsőszámú online kereskedelmi vállalata legyen – mondta el a Világgazdaságnak Iulian Stanciu, a magyar piacon októberben megjelent társaság ügyvezető igazgatója. A cégvezető elégedett az eddigi teljesítményükkel, az indulás óta hétről hétre duplázódik az eMAG-nál leadott rendelések száma. A következő néhány hónapban új termékkategóriák elindítását tervezi a cég. Ezek révén kiegészítik a jelenlegi kínálatot és a lépéstől azt is várják, hogy további vásárlói kört is sikerül az oldalra csábítani.

Az 12 éve alapított eMAG különböző műszaki, számítástechnikai és szórakoztató elektronikai termékeket értékesít a weben keresztül. A vállalatban tavaly a dél-afrikai Naspers az Allegro Groupon keresztül 70 százalékos részesedést szerzett. A társaság 2012-ben 165 millió eurós bevételt ért el Romániában és Bulgáriában. A cég többi piacán rendelkezik offline üzletekkel is, amelyek tulajdonképpen bemutatótermekként működnek. Iulian Stanciu szerint a tervek szerint Magyarországon is nyitnak majd bemutatótermet.

Eleinte valószínűleg az összforgalmat fogja növelni az eMAG piacra lépése, vagyis nem vesz el bevételt a szektor többi szereplőjétől, ám oda kell figyelni az új riválisra – mondta el érdeklődésünkre Várkonyi Balázs, az Extreme Digital Zrt. vezérigazgatója. A cégvezető közlése szerint nagyon komoly marketingtevékenységet fejt ki az új piaci szereplő, de azért várhatóan nem lesz könnyű dolga Magyarországon. A szakember szerint a hazai fogyasztók számára fontos, hogy az online vásárlást offline is be tudják fejezni, személyesen is tudjanak ügyeket intézni, garanciát érvényesíteni. Éppen ezért a magyarországi fizikai jelenlét a következő években jelentős kihívás lesz a külföldi vállalkozások számára.

Az Extreme Digitalnál az idén várhatóan 50 százalékkal bővül majd a bevétel felét adó internetes értékesítés, míg a cég teljes forgalma 30 százalékkal nőhet. Az előző évhez képest nagy változás, hogy a vállalat oldalát felkeresők egyre magasabb arányban vásárolnak is. Mivel a világhálón megvett termékek offline átvételi lehetősége fontos a hazai fogyasztók számára, a cég az ünnepi időszakra két ideiglenes átvevő pontot is nyitott Budapesten. Emellett szintén átmenetileg 3500-ról közel 7000 négyzetméterre növelték raktárbázisuk méretét, míg az ott dolgozók számát a háromszorosára.

Az Extreme Digital számára egyre fontosabbak a külföldi piacok, ahonnan a bevétel 17 százaléka érkezhet az idén. A vállalat jelenleg Szlovákiában, Csehországban, Romániában és Horvátországban van jelen, jövőre azonban további két piacon jelennének meg. Potenciális célpontként Szlovéniát, Ausztriát, Lengyelországot, illetve Bulgáriát említette Várkonyi Balázs.

Év végi hajrá a webes piacon

A múlt évben a kosaras rendszerben értékesítő hazai e-kereskedők 177 milliárd forintos forgalmat értek el, az idén ez az összeg meghaladhatja a 200 milliárd forintot az eNet előrejelzése szerint. A karácsonyi időszak adja a webáruházak bevételének meghatározó részét, a múlt évben például az év utolsó két hónapjában keletkezett a forgalom 23 százaléka. A piackutató cég becslése szerint az idén a november-decemberi időszakban akár 46 milliárd forintért is vásárolhatnak az online üzletekben a hazai fogyasztók.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.