BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már nullszaldós lesz a Hervis

A Hervis nemzetközi kínálatából is választhatnak a magyar vásárlók a cég nemrégiben indított web áruházában. A cég akkor folytatja a hálózatbővítést, ha ismét épülnek bevásárló központok Magyarországon

„Ma az expanziót az online és offline értékesítési módok ötvözése jelenti. Amint ismét épülnek bevásárló központok Magyarországon, mi is folytatjuk a terjeszkedést, bár a 27 áruházunkkal így is lefedjük az országot” – mondta Viola Krisztina, az idei évben kétszámjegyű forgalombővülést elérő Hervis Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: már 13 magyarországi áruházban van lehetőség arra, hogy a vásárlók a kihelyezett táblagépekről ne csak az adott üzlet készletét, hanem a Hervis web áruházának teljes kínálatát – így a teljes európai készletét – áttekintsék és akár már az üzletből a webáruházban vásároljanak. A megrendelt áruk ingyenesen átvehetők a Hervis áruházakban az online kártyahasználattól idegenkedők pedig az üzletben is fizethetnek.

Az idei évet már nullszaldós eredménnyel zárja a cég, mondta Viola Krisztina, ami különösen azért hír, mert az osztrák Spar Österreichische Warenhandels-AG tulajdonában lévő Hervis Sport- és Divatkereskedelmi Kft. utoljára 2007-ben volt nyereséges. A következő évben azonban az adózott eredmény sorban már 595 millió forintos veszteség szerepelt. A válság éppúgy sújtotta, mint az egész sportszerkereskedelmet, azonban a válságadó egyik versenytársát sem sújtotta olyan mértékben, mint a Spar csoporthoz tartozó Hervist. A különadó évekre visszavetette a hálózat eredményességét, ugyanakkor a válságadó és a plázastop miatt gyakorlatilag nullára csökkent a hálózatbővítés. Pedig három éve még az volt a terv, hogy 2012 végéig újabb egy-két áruházzal bővül a hálózat. Mivel azonban márt lefedte az országot a cég, és már akkor is minden megyeszékhelyen jelen volt, az expanzió fő célpontjául a fővárost jelölték ki.

A sportszerlánc nyolcadik fővárosi egysége 2011 októberében nyílt a Köki Bevásárlóközpontban, azt megelőzően egy évvel korábban indult a Corvin üzletházban lévő bolt, tehát csökkent a hálózatbővítő lendület 2008 óta, amikor 8 áruházat nyitottak. A Kökiben létesített ezer négyzetméteres üzlet volt a 29. Hervis, miután az év ősze folyamán avatták a második szegedi áruházat az ottani Árkád Bevásárlóközpontban. A Határ úti Europarkban lévő Hervis áruház forgalma érezhetően csökkent a Köki nyitását követően, de a társaság megtartja mindkét egységet. Más a helyzet Szegeden, ahol a régebbi áruházat bezárták.

Végül tavaly egyetlen áruházzal sem bővült a lánc, ugyanakkor az idén májusban ki kellett vonulnia a fővárosi Aréna Plazából. A szerződés ugyanis lejárt, és az újratárgyalás során az osztrák cég veszített az angol Sports Directtel szemben. Noha az Aréna nyilvánvalóan jó hely, a mai piaci helyzetet tárgyilagosan értékelve Viola Krisztina kijelentette, hogy lejárt az óriási áruházak ideje. A vevők számára ma már a vásárlás gyorsasága fontosabb alapterületnél az ár-érték arány pedig az olcsóságnál.

Piacon a brit versenyző

A magyar sportszerpiacra az elmúlt év májusában lépett be az Egyesült Királyság első számú sportszerforgalmazója, a Sports Direct azzal, hogy egy-egy áruházat nyitott Debrecenben és Miskolcon. Idén pedig a fővárosi Aréna Plazában valamint a budaörsi Tesco megújult üzletsorán vetette meg a lábát. Ez utóbbiban 1700 négyzetmétren várja a vásárlókat. A magyar leány egyelőre elzárkózik a sajtótól, de hálózatbővítésre készülhet. Honlapján a következőt írja: „Bárhol is dogozott előtte, eladóként, vendéglátásban, bárban, vagy gyors büfében a Sports Direct tud Önnek egy karrier lehetőséget ajánlani.”


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.