Az idei évet már nullszaldós eredménnyel zárja a cég, mondta Viola Krisztina, ami különösen azért hír, mert az osztrák Spar Österreichische Warenhandels-AG tulajdonában lévő Hervis Sport- és Divatkereskedelmi Kft. utoljára 2007-ben volt nyereséges. A következő évben azonban az adózott eredmény sorban már 595 millió forintos veszteség szerepelt. A válság éppúgy sújtotta, mint az egész sportszerkereskedelmet, azonban a válságadó egyik versenytársát sem sújtotta olyan mértékben, mint a Spar csoporthoz tartozó Hervist. A különadó évekre visszavetette a hálózat eredményességét, ugyanakkor a válságadó és a plázastop miatt gyakorlatilag nullára csökkent a hálózatbővítés. Pedig három éve még az volt a terv, hogy 2012 végéig újabb egy-két áruházzal bővül a hálózat. Mivel azonban márt lefedte az országot a cég, és már akkor is minden megyeszékhelyen jelen volt, az expanzió fő célpontjául a fővárost jelölték ki.
A sportszerlánc nyolcadik fővárosi egysége 2011 októberében nyílt a Köki Bevásárlóközpontban, azt megelőzően egy évvel korábban indult a Corvin üzletházban lévő bolt, tehát csökkent a hálózatbővítő lendület 2008 óta, amikor 8 áruházat nyitottak. A Kökiben létesített ezer négyzetméteres üzlet volt a 29. Hervis, miután az év ősze folyamán avatták a második szegedi áruházat az ottani Árkád Bevásárlóközpontban. A Határ úti Europarkban lévő Hervis áruház forgalma érezhetően csökkent a Köki nyitását követően, de a társaság megtartja mindkét egységet. Más a helyzet Szegeden, ahol a régebbi áruházat bezárták.
Végül tavaly egyetlen áruházzal sem bővült a lánc, ugyanakkor az idén májusban ki kellett vonulnia a fővárosi Aréna Plazából. A szerződés ugyanis lejárt, és az újratárgyalás során az osztrák cég veszített az angol Sports Directtel szemben. Noha az Aréna nyilvánvalóan jó hely, a mai piaci helyzetet tárgyilagosan értékelve Viola Krisztina kijelentette, hogy lejárt az óriási áruházak ideje. A vevők számára ma már a vásárlás gyorsasága fontosabb alapterületnél az ár-érték arány pedig az olcsóságnál.
Piacon a brit versenyző
A magyar sportszerpiacra az elmúlt év májusában lépett be az Egyesült Királyság első számú sportszerforgalmazója, a Sports Direct azzal, hogy egy-egy áruházat nyitott Debrecenben és Miskolcon. Idén pedig a fővárosi Aréna Plazában valamint a budaörsi Tesco megújult üzletsorán vetette meg a lábát. Ez utóbbiban 1700 négyzetmétren várja a vásárlókat. A magyar leány egyelőre elzárkózik a sajtótól, de hálózatbővítésre készülhet. Honlapján a következőt írja: „Bárhol is dogozott előtte, eladóként, vendéglátásban, bárban, vagy gyors büfében a Sports Direct tud Önnek egy karrier lehetőséget ajánlani.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.