BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Lenovo megvette a Motorola Mobility-t

A Google 2,91 milliárd dollárért eladta a Motorola Mobility-t a kínai Lenovo-nak. A távol-keleti cégnek rövid időn belül ez már a második többmilliárd dolláros akvizíciója.

Rendkívül aktívan kezdte az idei évet a Lenovo, a társaság a múlt héten állapodott meg az IBM-el az x86 szerver üzletág megvásárlásáról 2,3 milliárd dollárért, most pedig a mobilpiacon terjeszkedik tovább. A Google-tól veszi meg 2,91 milliárd dollárért a Motorola Mobility-t.

Az egykor szebb napokat látott Motorola 2012. májusában került a Google-hoz, a társaság akkor 12,5 milliárd dollárt fizetett a cégért. A mostani vételár alapján tehát jelentős veszteséget hozott a Google számára ez a kaland, azonban szakértők szerint a fő motivációt nem is annyira a készülékgyártás jelentette, hanem sokkal inkább a Motorola mintegy 17 ezer szabadalma, amelyeket többek között azért ítélhettek fontosnak, mert nagymértékben hozzájárulhattak a keresőcég által kifejlesztett Android operációs rendszer biztonsági hibáinak kijavításához.

Az eddigi adatok alapján az is jól látszik, hogy a Motorola Mobility eladása ha nehéz döntés is lehetett, de szükséges volt, hiszen nem tudták nyereségessé tenni ezt az üzletágat. Az egész éves adatok még nincsenek meg, azt azonban lehet tudni, hogy 2013 első kilenc hónapjában 645 millió dolláros veszteséget termelt.

A Lenovo utóbbi két akvizíciója azt mutatja, hogy a távol-keleti cég igyekszik megerősíteni pozícióit az amerikai és nyugat-európai hardver piacon is. Bár a vételár 2,91 milliárd dollár, ezt az összeget nem kell azonnal kifizetnie a kínai vállalatnak. Készpénzben 660 millió dollárt fizet és további 750 milliót részvényekben az ügylet lezárásakor. A Google ezzel mintegy 5 százalékos részesedést szerez a Lenovo-ban. A fennmaradó 1,5 milliárd dollárt egy hároméves periódus alatt fizetik ki.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.