A válság az egyének zsebében nem okozott akkora problémát, mint a vállaltoknál – vélte Vásárhelyi. Ezt azzal támasztotta alá, hogy a személyfuvarozás nem esett akkorát, mint az áruszállítás. „A válság legsúlyosabban a logisztikát érintette.”
Hozzátette ugyanakkor azt is, hogy egy átlagos európai 100 kilométerrel kevesebbet autózik egy évben, mint 10 évvel ezelőtt.
Az év legnagyobb változása tavaly az e-útdíj volt Magyarországon – hívta fel a figyelmet. Nálunk magasabb az útdíj-terhelés, mint a régióban, és a környezetvédelmi szempontot sem vették figyelembe a hazai rendszer kialakításánál, mondta.
A vásárlóerő paritáson mért GDP tekintetében Magyarországon arányaiban sokkal drágább az úthasználat – mondta Vásárhelyi. Szavai szerint nem került át jelentős forgalom a vasútra a közút felől az úthasználati díj miatt.
A vállalakozások kezéből 80 milliárd forint áramlott ki annak érdekében, hogy az adóbevételt lehessen növelni, vagyis az állami bevétel növelése volt a célja az e-útdíjnak – adott hangot véleményének.
A legkisebb, magyar tulajdonú vállalkozásokat ütik agyon az útdíjjal a kisebb gépjárművek adóterhelése miatt – vélte a Schenker ügyvezetője. Hozzátette, Brüsszel is nagy részletességgel fog figyelmi a magyar útdíj-rendszerre.
Egy beruházások kapcsán érdemes figyelembe venni azt, hogy egy stabil környezetet, kiszámítható növekedést garantáljon az adott ország, és kiszámítható gazdaságpolitika legyen, mondta Rábai Dániel, a Continental csoport országkoordinátora. Ha folyamatosan ugrál az euró árfolyama, az kedvezőtlen lehet – hangsúlyozta. „A stabilitás az, ami a legfontosabb.”
Ha a korrupció túlzott méreteket ölt, akkor egy legálisan működő cég nehéz helyzetbe kerülhet. Nem mindegy az adórendszer gyakori változása és a bonyolult adminisztrációs rendszer sem.
Az e-útdíj a Continental logisztikai költségeit is megdobta, ami versenyhátrány Magyarország vagy a cég számára – mutatott rá. Így érdemes lehet más országbeli telephellyel ellátni a vevőket – hangsúlyozta. Szavai szerint a környező országokkal is versenyben van Magyarország.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.