BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Brand lenne a magyar gyógyszer

Miközben a hazai gyógyszeripari vállalatok exportbevételei folyamatosan emelkednek, magyarországi forgalmuk mindjobban visszaesik. Ez utóbbi helyzeten most egy reklámkampánnyal is megpróbálnak változtatni.

„Amikor kibontunk egy jól ismert, akár már generációk óta használt orvosságot, bele sem gondolunk abba, hogy egyetlen pirula mögött milyen érték van. Még mindig kevesen tudják, hogy a hazai gyógyszergyártás milyen jelentős mértékben járul hozzá a magyar betegek gyógyításához és a nemzetgazdasághoz - magyarázza Ilku Lívia, a Magyarországi Gyógyszergyártók Országos Szövetségének igazgatója.

Mint mondja, a Magyosz megbízásából tavaly év végére elkészült Századvég-kutatás világított rá igazán arra: bár a magyar gyógyszeripar a magyarországi nemzetgazdasági hozzáadott érték (GVA) 4,8 százalékával járult hozzá 2012-ben az ország gazdaságához, ezt az értékteremtést kevesen ismerik. Ez is oka annak, hogy termékeik mindinkább kiszorulnak a magyar piacról: a négy nagy cég – a Richter, az Egis, a Teva és a Sanofi - hazai értékesítése 2011-ről 2012-re, egyetlen esztendő alatt összességében 9 százalékkal csökkent. A tavalyi, 596 milliárd forintos összforgalomból a magyar gyógyszercégek 24,2 százalékkal részesedtek. Exportjuk ez alatt 61,4 százalékkal nőtt, és 2012-ben a 996 milliárd forintos éves nettó árbevétel már 821 milliárd forint exportból származott. Ezért a magyar gyógyszert, mint brandet be kell vezetni, meg kell ismertetni az emberekkel, hogy amikor orvosságot vásárolnak, tudatosan válasszanak, mégpedig olyan terméket, amit itt adózó, hazai munkaerőt foglalkoztató cég állított elő, ebben az országban – hangsúlyozza az igazgató.

A Magyosznál úgy látják, fontos azt is tudni, hogy aki magyar gyógyszer vásárlása mellett dönt, nem csak egy biztonságos, magas minőséget képviselő terméket választ, de ezzel - nem csupán a gyógyszeriparban, hanem a beszállítóknál és a kereskedőknél is - több mint 41 ezer ember megélhetéséhez is hozzájárul. A cégek öt év alatt 354,7 milliárd forint adót és járulékot fizetett be, csak tavaly 32,6 milliárd forinttal gyarapították a költségvetést. A Századvég megállapítása szerint az ágazat a kutatás-fejlesztésben is élen jár: 2012-ben 62 milliárd forintot, a nemzetgazdasági átlag nyolcszorosát fordították erre a célra.

Az orvosoknak és gyógyszerészeknek szóló kampányban mindezekre az információkra külön hangsúlyt fektetnek, míg a laikusoknak készült reklámokban azt igyekeznek kommunikálni, hogy aki magyar gyógyszer vásárlása mellett dönt, biztonságos, magas minőséget képviselő terméket választ, amely mögött több évtizedes tudás és tapasztalat halmozódott fel. A február végéig tartó kampányban a Magyosz 39 tagvállalata közül az a 12 cég vesz részt, amely hazai termelőkapacitással rendelkezik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.