Az év eleji jelentős visszaesés pozitív irányba fordult márciusban, és ez a folyamat folytatódott, így október végére a piac már pluszban volt, ami novemberre sem változott, míg decemberben a tavalyival azonos mértékű forgalomba helyezést realizáltunk.
A cég hozzáteszi, üdvözli a piac pozitív alakulását azonban óvatosan érdemes ezt kezelni,mivel nagyon alacsony darabszám mellett jönnek ki ezek a százalékos értékek. A 2013. december hónap már a tavalyi viszonylag erősebb referenciához képest maradt stabil, ami a trend pozitív jellegét sokkal jobban megerősíti, mint a korábbi hónapok kétszámjegyű ugrásai.
2014-re 10-12 százalékos növekedést prognosztizált a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete, ami azt jelenti, hogy a piac hosszú idő után eléri és átlépi a 60 ezres darabszámot. Előrejelzésük 62 000 db új személyautó forgalomba helyezését mutatja 2014-ben.
A kishaszon járművek forgalomba helyezése esetében 2013 végére a finanszírozási feltételek kedvező irányú változása jelentős előrelépést hozott, így az év utolsó hónapjaiban már-már a válság előtti forgalomba helyezést közelítő számokkal találkozhattot a cég. Ennek eredményeképpen a piac a megelőző évhez képest 5 százalékkal nőtt, ami némileg alulmúlja az év elején tett 10 százalékos előrejelzésüket.
Tekintettel a kedvező finanszírozási környezet fennmaradására, 2014-re ismét 10 százalékos előrelépést gondolunk, ami egy 12 000 – 12 500 db körüli forgalomba helyezést jelent.
A nagyhaszon járművek forgalomba helyezése esetében az óvatos 6 százalékos előrejelzést a valóság messze felülmúlta, és mintegy 20 százaléknyi növekedést produkált, amelynek fő oka, hogy 2014-ről az EURO6 átállás miatt előrehozott forgalomba helyezések valósultak meg az év utolsó harmadában.
Ez decemberben sem volt másként, amikor a piac közel háromszorosa volt a 2012-eshez képest. Ez a terület az egyetlen, amely a válság előtti évhez, 2007-hez képest jelentős, mintegy 100 százalék növekedést mutat. Tudnunk kell azonban, hogy a 2013 év végi növekedés árát a 2014. évi csökkenésben fogjuk nagy valószínűséggel megfizetni. Ennek megfelelően 20 - 25 százalék csökkenéssel számolva mintegy 3600 új tehergépjármű értékesítésével számolunak 2014-re.
A motorkerékpár piacot sújtja most már ötödik éve legsúlyosabban az értékesítési válság. Annak ellenére, hogy a 125 ccm hengerűrtartalmú motorok 2012 tavasza óta vezethetők „B” kategóriás jogosítvánnyal, az ettől várt, és más európai országokban tapasztalt jelentős forgalomnövekedést ez a lehetőség sem motiválta. A motorkerékpár értékesítés volumene az EU egész területén jelentősen csökken, így hazánkban is. Decemberben a piac rendkívül alacsony volumen mellett produkált közel 20 százalékos növekedést. Az egyesület 2100 db új motorkerékpár értékesítését jósolja a jövő évre.
Általánosságban: ahhoz, hogy a szakma megfelelő területi eloszlásban tudja az elvárt szolgáltatási színvonalat biztosítani, legalább átlagosan évi 85 000 új személyautó és 15 000 kishaszon jármű; 3500-4000 nagyhaszon jármű és 6000 motorkerékpár forgalomba helyezése lenne szükséges. Egyelőre egyedül a nagyhaszon jármű piac tudja ezt a számot produkálni - olvasható az egyesület közleményében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.