A heti rendszerességgel ivók aránya egyik évtized alatt lényegében nem változott, 30 százalék körüli. A decemberben végzett kutatás során 1300, 21 évnél idősebb borfogyasztót kérdeztek meg arról, mikor és milyen borokat ittak 2013 hétköznapjain.
A kutatás szerint minél idősebb a fogyasztó, annál több vörösbort iszik. A 60 évnél idősebbek 60 százaléka elsősorban a vörösbort kedveli, míg a 30 évnél fiatalabbaknál ez az arány csak 40 százalék. A fiatalok több rozét és illatos fehérbort fogyasztanak.
A felmérésből az is kitűnt, hogy borivó magyarok 60 százaléka fehér és rozé borral ünnepelt karácsonykor, a legtöbben friss illatos fehér bort választották. A borválasztást erősen befolyásolta, hogy a szenteste tradicionális fogásai halételek.
A kutatás szerint a magyar háztartások 38 százalékában a nők döntötték el, hogy milyen bor került a karácsonyi menü mellé. A Varga Pincészet korábbi kutatása szerint: 10-15 évvel ezelőtt a palackos borfogyasztás jobban kötődött az ünnepekhez, mint napjainkban. Mára azonban a borfogyasztás egyre inkább a mindennapi élet részévé vált. Az utóbbi években körülbelül 20 százalékkal haladja meg az ünnepi időszaki értékesítés egy átlagos hónap forgalmát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.