BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hungexpo: Tavaly is 3 milliárd forint árbevételt ért el a kiállításszervező

A Hungexpo Zrt. 2013-as árbevétele meghaladta a tervezettet, és elérte a 3 milliárd forintot. Ez a szám 2011-ben még a 4 milliárd forint felett volt

A kiállítási ipar hazai és nemzetközi piacán tapasztalható kedvezőtlen tendenciák hatása alól a Hungexpo Zrt. sem tudta kivonni magát, de a cég vezetősége szerint sikeresen valósította meg 2013-as terveit. „A várakozásainkhoz képest jobban teljesítettünk. 2013-ban az árbevételünk 3 milliárd 58 millió forint volt, ebből 64 százalék származott saját szervezésű kiállításokból, és 28 százalék külső szervezésű kiállításokból, konferenciákból, rendezvényekből és szolgáltatásokból, 8 százalék pedig területhasznosításból” – mondta tegnap Ganczer Gábor, a társaság vezérigazgatója. A 2005 óta a francia GL Events tulajdonolta Hungexpo a 2011-es 26 és a 2012-es 21 után tavaly 22 saját kiállítást szervezett. Ezekre 300 ezer ember váltott jegyet, a vendégrendezvényeikre pedig további mintegy 150-200 ezer fő volt kíváncsi. A kiállítószám és a kiállítások négyzetmétere viszont a nemzetközi tendenciákhoz hasonlóan némileg csökkent. A kiállítók így is több mint 100 ezer négyzetméter területet béreltek. A számokat persze annak tükrében kell értelmezni, hogy a Hungexpo kiállításait 1998-ban még 703 ezren látogatták és még 2011-ben is több mint 4 milliárd forint árbevételt értek el. „Az elmúlt év legnagyobb sikerei az Agromash és az Automotive Hungary. Egyértelmű az összefüggés, amelyik ágazat jól teljesít, ott a kiállítás is sikeres, és növekedést mutat” – fogalmazott lapunknak Ganczer Gábor.

A tavalyi adatok auditálása még zajlik, 2011-ben még nyereséges évet zárt a Hungexpo: az 53 millió forint adózás utáni eredményt sikerként könyvelte el a vállalat vezetése a 2010-es 870 millió forint veszteség után. A cégnek azonban a 2012 nem sikerült jól: a 1,5 milliárd forintos veszteség nagyon rosszul mutat. „Az értékesítés nettó árbevételének és az egyéb bevételek együttes 31,3 százalékos csökkenése és a költségek és ráfordítások előzőektől alacsonyabb mértékű 19 százalékos csökkenése következtében a társaság 918,8 millió forintosos üzemi veszteséget realizált. Az üzemi tevékenység veszteségét a pénzügyi műveletek 618,2 millió forintos vesztesége növelte” – olvasható a cég 2012-es beszámolójában. A páratlan évek azonban hagyományosan eredményesebbek, hiszen az OMÉK-ot tavaly is hatalmas érdeklődés övezte. A 2014-es évről szólva Ganczer Gábor azonban elmondta, teltházas kiállítások várhatók, például a holnap kezdődő Agromashexpóra már szeptemberben beteltek a kiállítói helyek.

Mivel tavaly megváltoztak a Magyar Kongresszusi Igazgatóság statisztikai adatgyűjtési módszerei, ezért nem lehet megmondani, hogy miként alakult a konferenciaturizmus, de az biztos, hogy az ágazat változatlanul bajban van. A statisztikai elemzések összesítése alapján 2013 első félévében összesen 461 nemzetközi konferenciát rendeztek, amelyeken több mint 141 ezer fő vett részt. A nemzetközi konferenciák résztvevőinek átlagos száma 306 ember volt. „2014-ben a cél a nemzetközi konferenciák számának 3-5 százalékos növelése, a vidéki konferencia-helyszínek hatékonyabb bevonása. Távolabbi cél az elkövetkezendő 5 éves időszakra minél több ezer fő feletti rendezvény Magyarországra hozatala” – olvasható a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai tervében.

Új konferenciaközpont?

A konferenciaturizmus évek óta vár egy új fővárosi központra, erre Fürjes Balázs, a fővárosi nagyberuházásokért felelős kormánybiztos legutóbb mintegy két hete tett ígéretet. Így Budapesten idén talán döntés születhet egy nagyjából ötezer helyes új konferenciaközpontról, amelynek köszönhetően a főváros egyike lehet az öt – konferenciaturizmus szempontjából –legkedveltebb úti célnak a világon. Az viszont biztos, hogy a Hungexpo területére a korábbi hírekkel ellentétben csak katasztrófahelyzetben fogadnak be hajléktalanokat.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.