A gyártósor 37 berendezéséből harminckettőt magyar beszállítóktól rendelt a vállalat. Ez azért is fontos, mert a Continental a kormánnyal tavaly áprilisban kötött stratégiai megállapodásban többek között azt is vállalta, hogy törekszik a magyar beszállítókkal való együttműködésre. A fejlesztés jelentőségét növeli, hogy a budapesti gyáregység elektromos szervokormány-vezérlő egységeket gyártó steering (kormánytechnika) részlege eddig csak vezérlő elektronikát gyártott: tavaly közel egymillió egység készült, vagyis havonta átlagosan mintegy 80 ezer autó kormányművébe került a Continental vezérlőegysége.
A fejlesztések idén is folytatódnak, hiszen a korábbi terveknek megfelelően a Continental Automotive Hungary Kft. két telephelyén együttesen közel tizenöt milliárd forint értékben hajt végre beruházási és munkahely-teremtési programot a 2009 és 2014 közötti időszakban. A bővítésekhez kétmilliárd forintnyi támogatást vesz igénybe európai uniós és kormányzati forrásból cég és Budapesten valamint Veszprémben összesen 477 új munkahely megteremtését vállalta. A budapesti gyáregység a folyamatos beruházásoknak és fejlesztéseknek köszönhetően high-tech gyártóközponttá vált, a Continental pedig az autóipar egyik legnagyobb befektetőjének számít Magyarországon, ahol csak az elmúlt hét évben 334 millió euró értékben hajtott végre beruházásokat. A budapesti telephelyen az idei harmadik negyedévben több tízmillió euró értékű gyártósorokat telepítenek a fékvezérlő elektronikai berendezések új generációja számára. A beruházás azért nem jár jelentős létszámbővítéssel, mert a fővárosi gyáregységben már a termékkör generációváltása folyik.
„Gyárvezetőként az a feladatom, hogy a konszern új stratégiájához igazítsam a gyár működését. Ez az új stratégia az elmúlt két évben alakult ki, és most határozzuk meg, milyen termékek milyen berendezéseken készüljenek a következő öt évben” – mondta Keszte Róbert, hozzátéve, hogy a jelenlegi termékek lassan elérik az életpályájuk végét: a következő öt évben három nagy termékcsalád is kifut. A kifutó termékek helyett modernebb, magasabb hozzáadott értékű termékeket fognak gyártani, ezért nincs már szükség nagy létszámbővítésre. Ennek ellenére idén még százas nagyságrendben bővül a fővárosi és a veszprémi gyár alkalmazotti létszáma.
Az 1993-ban alapított veszprémi egység kerék- és perdületérzékelő szenzorokat gyárt ABS, valamint elektronikus menetstabilizáló rendszerekhez.
A közel 1600 fős vállalatnál több mint 350 mérnök dolgozik a szoftverfejlesztő központban az elektronikus vezérlésű fékrendszerek – ABS, ESC – és azok komponenseinek fejlesztésén, illetve tesztelésén.
Az 1993-ban alapított veszprémi egység kerék- és perdületérzékelő szenzorokat gyárt ABS, valamint elektronikus menetstabilizáló rendszerekhez.
A közel 1600 fős vállalatnál több mint 350 mérnök dolgozik a szoftverfejlesztő központban az elektronikus vezérlésű fékrendszerek – ABS, ESC – és azok komponenseinek fejlesztésén, illetve tesztelésén. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.