Ha közelebbről megvizsgáljuk az Androidos Nokia telefonokat, hamar kiderül, hogy ebből a lépésből valószínűleg inkább a Microsoft és nem a Google húz majd hasznot.
Androidos telefon, beépített Play áruház, Gmail, Google drive és társai... sokaknak természetes, hogy az operációs rendszer és a ezek a Google szolgáltatások együtt járnak, hiszen a legtöbb gyártó valóban egyszerre telepíti fel ezeket a készülékeire.
Csakhogy ennek nem kell feltétlenül így lennie. Az Android Google-fejlesztés és természetes, hogy a keresőóriás minden erejével a saját termékeit erőlteti az Androidos telefonokra, de maga a platform szabadon fejleszthető, átírható.
Pontosan ezzel élt a Nokia, amikor kifejlesztette a fejlődő piacoknak szánt X, X+ és XL jelzésű telefonjait. Ezeken a mobilokon – most először – a Microsoft szolgáltatásai futnak majd alapértelmezettként és nem az Androiddal rendszerint egybecsomagolt Google szoftverek. A finn mobilvállalat ezzel óriási előnyre tehet szert, hiszen az ázsiai piacokon eddig finoman szólva nem fogadták lelkesen az eddig általa használt Windows Phone operációs rendszert, az Androidot viszont annál inkább.
A TIME magazin szerint ez annyit tesz, hogy a Nokia felvásárlására egy éve készülő Microsoft úgy kezdi el használni az Androidot, hogy a saját hasznára fordítja.
A tét hatalmas, hiszen a kérdés az, kinek sikerül legjobban meghódítania a következő egymilliárd új okostelefon tulajdonost, akik az alsó- és középkategóriából választanak majd telefont. A mobilpiac következő átalakítását azok a vásárlók irányítják majd, akik 200 dollár alatt vesznek telefont, a Nokia pedig a mostani hármas bemutatóval pontosan őket célozta meg. Az Apple komoly stratégiai döntés előtt áll, hiszen el kell döntenie, továbbra is a felsőkategóriás eladásokból származó magas profitot részesíti-e előnyben az olcsóbb készülékek tömeges eladásával szemben.
Eközben a többi Androidos gyártónak igyekeznie kell, hogy a lehető legkomolyabb testreszabással különböztesse meg a többi telefontól. A játszma vesztese (még ha kis mértékben is), de Google lehet, hiszen a trend eredménye a „csupa Google” mobilok háttérbe szorulása lehet az egyéni szolgáltatásokat nyújtó példányokkal szemben. A Microsoft ezzel a lépéssel maga mögött hagyhatja a sokszor saját fejlődését akadályozó monolitikus gondolkodásmódot, hogy mekkora sikerrel, az az idei évben dőlhet el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.