BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Átlagosan 4,5 napig vannak kórházban a gyerekek

Több mint 187 ezer gyereket kezeltek tavaly kórházban, ők átlagosan 4,5 napig szorultak kezelésre – derül ki egyebek mellett a K&H Gyógyvarázs programjának a Betegek Világnapja alkalmából készített összesítéséből.

A KSH és az Országos Egészségbiztosítási Pénztár adatai azt mutatják, hogy a kis betegek közül 1234-en még a kórházba kerülésük napján hazamehettek, 181 ezren néhány nap után távozhattak, 6014-en hosszabb kezelésre szorultak, míg 382 gyereket elveszítettek.


Balesetek miatt évente 25 ezer gyerek kerül kórházba: a leggyakoribbak az esések, majd – főleg kisgyermekkorban - a mérgezések, az égés vagy forrázás, valamint a félrenyelések, később pedig a közlekedési balesetek. A halálos kimenetelű gyermekbaleseteket legtöbbször a közlekedési baleset és a vízbefulladás okozza.

 

A fertőző betegségek közül gyermekkorban a bárányhimlő, a skarlát és a fertőző hasmenés a leggyakoribb. A legtöbbször előforduló krónikus gyermekbetegség pedig az asztma, ahol a súlyos, életet veszélyeztető rohamok száma ugyan csökkent, az enyhébbeké viszont folyamatosan nő. 2013-ban Magyarországon 3432 gyermekágy működött a kórházakban, 67 százalékos kihasználtsággal.

 

A K&H gyógyvarázs program 11 éve segíti a hazai gyermek-egészségügyi ellátást: eddig 264 kórháznak és mentőszolgálatnak 483 millió forint támogatást nyújtva, döntően eszköz- és műszeradományként. A támogatásokból 325 milliót vidéki intézmények kaptak, ami átlagosan 17,1 millió forintot jelent megyénként.

 

A tavaly augusztusban indított K&H gyógyvarázs mesedoktorok programhoz eddig 21 ezer önkéntes csatlakozott, akik hat hónap alatt 4900 alkalommal olvastak mesét sor az ország 39 gyermekkórházában. A program sikerén felbuzdulva a K&H decemberben elindította a weben keresztüli meseolvasást is: a 60 beérkezett mesét eddig 7000 alkalommal töltötték le a beteg gyerekek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.