A márciusra vonatkozó, előremutató hangulatindex 8,5 pontra nőtt a korábbi (mostanra pontosított) 8,3 pontról. A Reuters hírügynökség által megkérdezett elemzők csak 8,2 pontos márciusi adatra számítottak.
Rolf Buerkl, a GfK intézet elemzője szerint a kedvező hangulatindex azt mutatja, hogy a lakossági fogyasztás továbbra is fontos szerepet játszik a 2014-es német gazdasági növekedésben.
A lakossági fogyasztás már 2013-ben is segítette a gazdasági növekedést, átlagosan kétszer olyan gyorsan bővült, mint a német GDP, bár a negyedik negyedévben nem voltak olyan jók az adatok. A GfK számításai szerint 2014-ben reálértéken 1,5 százalékkal emelkedik a német lakossági fogyasztás.
A GfK felmérése szerint a fogyasztók utoljára 2001 januárjában voltak ennyire bizakodóak. A németek vásárlási kedve kissé csökkent, de még mindig többéves csúcson van. A gazdaságkutató szerint a lakosok most inkább utazásokra, nyaralásokra, illetve ház körüli felújításokra költenek, mint tartós fogyasztási cikkekre.
A gazdaságkutató intézet által megkérdezettek valamivel borúlátóbbak voltak a német gazdaság jövőbeli helyzete kapcsán, mint korábban, de még mindig általános a vélekedés, hogy a gyenge gazdasági teljesítmény után már növekedés várható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.