Tavaly október óta működik a 2010-ben létrehozni kívánt tíz európai vasúti áruszállítási folyosók közül a 6., amelynek további fejlesztéséről a most gyűjtött tapasztalatok alapján dönt irányító testülete, a Rail Freight Corridor 6 (RFC-6), jelentette be a Hungrail által szervezett szemináriumon Andrea Galluzzi, a 6. korridor milánói irodájának ügyvezető igazgatója.
A korridor Spanyolországból indul, majd Franciaországon, Olaszországon és Szlovénián át éri el Magyarországot, ahol Záhonynál van a végpontja.
„Az eredeti tervek szerint csak Ljubljanáig vezetett volna, de az erős magyar lobbi eredményeként a végpontot áthelyezték a magyar-ukrán határ magyarországi részére”- mondta Mosóczi László, a Hungrail elnöke. A 6. korridor jelentősége abban áll, hogy összeköttetést teremt a dél-európai kikötők és a keleti piacok között. Ez azonban a magyar tranzit számára csak lehetőség, mert - mint a szakember rámutatott - ahhoz, hogy valóban az elhatározott minőségű és vonzerejű szolgáltatásokat tudja kínálni, továbbra is komoly munkát kell fektetniük bele az érintett döntéshozóknak, a szabályozásnak, vállalatoknak. (Az egyik korridorral kapcsolatos alternatívákról Márta Gábor, a GYSEV Cargo kereskedelmi és marketing igazgatója beszélt részletesebben a rendezvényen.)
A korridoroknak a rájuk vonatkozó TEN-T rendelet alapján 2014. január 1-től a következőket kell biztosítaniuk a fuvarcégek számára: a pályákon teljes villamosítottság, elsőbbség más vonatokkal szemben, legalább 22,5 tonnás tengelyterhelés, ERTMS vonatbefolyásoló rendszer alkalmazása, akár 740 méteres szerelvények közlekedtetése, és óránként legalább 100 kilométeres sebesség biztosítása. Cikkünk a holnapi Világgazdaságban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.