Tavaly a hardverek eladásából származott az informatikai piac bevételének 54,3 százaléka. A szegmens fejlődésében egyébként meghatározó szerepet játszott az eszközértékesítés, amely az IDC értékelése szerint két fő tényezőre vezethető vissza. „Egyrészt nagyon megnőtt a kereslet a táblagépek, okostelefonok iránt, másrészt jelentős kormányzati beszerzések valósultak meg, amelyek keretében sok ezer eszközt vásároltak” – számolt be a múlt évi eredmények hátteréről Komáromi Zoltán. A második legnagyobb szeletet a szolgáltatások hasították ki az informatikai piacból, a terület részesedése meghaladta a 25 százalékot, míg a szoftverek valamivel több mint egyötödét adták az it-költéseknek Magyarországon.
„A 2012-es eredményekkel összevetve tavaly a közép-európai régióban a magyar informatikai piac teljesített a legjobban. Az idén várható növekedés ugyanakkor már nem annyira impozáns, a legtöbb közép-európai piac jobban fog teljesíteni ” - tette hozzá az IDC ügyvezető igazgatója.
Ebben az évben a hazai vállalati szektor informatikai prioritásaiban kiemelt szerep jut a mobileszközök és megoldások beszerzésének, illetve a felhő alapú megoldásoknak. Ez utóbbi területre a múlt évben 5,1 milliárd forintot költöttek Magyarországon, ami 40 százalékos fejlődést jelentett 2012-höz képest. Az IDC várakozásai szerint ez a dinamikus növekedés az idén is megmarad a piacon.
„Egyre inkább érezhető, hogy a vállalkozások máshogy tekintenek az informatikára, az ezzel foglalkozó részlegre, mint korábban. Gyorsabb reakcióidőt, rugalmasságot, nyitottabb partneri viszonyt várnak el, kiemelt kérdéssé vált, hogyan tud az it-részleg hatékonyan közreműködni az üzleti sikerek elérésében. Ez megítélésem szerint sokkal nagyobb kihívást jelent az informatikai területen dolgozók számára, mint a technológiai újítások vagy feladatok” - fűzte hozzá Komáromi Zoltán.
Ennek jelentőségét jól szemlélteti, hogy az IDC felmérése szerint az amerikai vállalati informatikai vezetők 71 százaléka az idei legfontosabb feladatai között említette elérni azt, hogy az informatikai részleg inkább az üzleti stratégiára összpontosítson, mint a technológiaira.
A kutatócég egy másik tanulmánya szerint az idei vállalati informatikai beruházások 43 százalékában tekinthető irányítónak az it, 22 százalékukban az adott vállalat üzleti vezetői lesznek a meghatározók, míg 35 százalékban a két terület nagyjából egyenlő mértékben vállal szerepet az adott projektben.
Az eseményen olyan nagy cégek it-vezetői számolnak be tapasztalataikról, mint a Porsche, az OMV vagy éppen az IKEA.
Az eseményen olyan nagy cégek it-vezetői számolnak be tapasztalataikról, mint a Porsche, az OMV vagy éppen az IKEA. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.