BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Járatátadás: marad a BKK-bérlet

Nem változik azokon az agglomerációs járatokon a díjszabás, amelyeket április 6-től a Volánbusz üzemeltet, budapesti szakaszaikon pedig érvényesek maradnak a fővárosi jegyek és bérletek. A buszok járatszáma és menetrendje illeszkedik majd a budapesti rendszerbe, az új járművek a fővárosi flotta égszínkék színében állnak forgalomba.

Viszonylag kevés változást éreznek meg a fővárosi elővárosokból, illetve azokba ingázó utasok abból, hogy április 6-tól nem a BKK, hanem a Volánbusz járműveit használják. A BKK Sajtókommunikációs Irodájától kapott tájékoztatás szerint ugyanis az, hogy mivel e járatok továbbra is a főváros közlekedésszervezője, a BKK megrendelése alapján közlekednek, budapesti szakaszaikon továbbra is érvényesek a fővárosi jegyek és a bérletek, de az agglomerációs szakaszokon sem változik a mai díjszabás. Szintén ebből adódik, hogy az új buszok a budapesti flotta égszínkék színében állnak majd forgalomba, járatszámuk és menetrendjük illeszkedni fog a budapesti rendszerbe, ezekről a BKK-nak kell gondoskodnia. (Az új buszok a 13-as buszcsalád, a 22-es buszcsalád, a 38-as buszok, a 40-es buszcsalád, a 63-as busz, a 64-es buszcsalád, a 84E, 89E, 94E, 294E busz, a 88-as busz, a 140-es busz, a 169E busz, a 172E és 272-es busz vonalán közlekedő járműveket váltják majd le.) Az érintett buszok változatlanul a budapesti végállomásokat és megállókat fogják használni, az első naptól fogva működik rajtuk a Futár utastájékoztató rendszer. Szintén működik majd rajtuk az új elektronikus jegyrendszer, a kiépítésétől kezdve. E buszok minden más szempontból is a budapesti rendszer részét képezik, például üzemzavar esetén – metró- vagy villamospótlásnál – ugyanúgy besegítenek, mint tették azt eddig a BKV járművei.

A BKK és a Volánbusz megállapodás értelmében a fentiek Budapest és Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Nagykovácsi, Pécel, Remeteszőlős, Solymár, Szigetszentmiklós, valamint Törökbálint közötti, eddig is a fővárosi rendszer részét képező járatokra vonatkoznak. Mindazonáltal kis menetrend-módosítások lesznek Dél-Budán, de nem a járatátadás miatt, hanem az M4-es metró elindulásával járó felszíni közösségi közlekedési módosítások miatt.

A napokban felmerült a sajtóban, hogy a járatátadás jelentős buszvezető-elbocsátásokkal járhat. Ezzel kapcsolatban a BKK-nál lapunknak hangsúlyozták, hogy „a Fővárosi Önkormányzat és a BKK határozott elvárása volt az új üzemeltetővel szemben az érintett autóbusz-vezetők szociális biztonságának, munkahelyének folyamatos fenntartása. A Volánbusz megbízható szolgáltató, emellett szerződéses garanciák is biztosítják, hogy átvegye a BKV Zrt. érintett agglomerációs vonalakon dolgozó 320 járművezetőjét, ebben bizonytalanság nincs. Az új szolgáltatóval kötött szerződés számos garanciát tartalmaz mind a szolgáltatás színvonalának minőségére, mind az érintett járatokon dolgozó 320 járművezető továbbfoglalkoztatására. A dolgozók munkahelye megmarad. A szerződésben rögzített előírások biztosítják az eddigi dolgozók munkahelyét, így a vonalakon gyakorlott sofőrök teljesítenek majd szolgálatot.

Jöhet a négyes metró?

március végén átadhatják a négyes metrót – írta Népszabadság. A lap szerint rendben haladnak az engedélyhez szükséges próbafutások. Ezzel kapcsolatban Tarlós István főpolgármester a napokban azt mondta, reményei szerint nem lesz probléma a Siemens által a járművekhez szállított rendszerekkel. Állítólag a múlt héten volt egy részleges rendszerleállás, de a hatóság szerint ez nem érte el a biztonságkritikus határt, így nem kellett elölről kezdeni a két hónapos tesztidőszakot. A teszt lezárása után a hatóságnak elvileg 15 napja lenne az engedélykérelem elbírálására.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.