A kérdésre, hogy a szűk magyar piacon miért kezdtek új márkával foglalkozni, Schiller Gábor tulajdonos-ügyvezető azt válaszolta, hogy az európai és a magyar piacon a SUV szegmens fejlődik legjobban. „A gazdasági környezet eddig nem nagyon tette lehetővé a cég továbbfejlesztését. Mostanában azonban láttunk pozitív jeleket is, ezért megvizsgáltuk, mit lehet megvalósítani a legkisebb beruházással. A középtávon a legkecsegtetőbb döntést hoztuk és a dél-koreai SUV márkának forgalmazását kezdte meg a társaság” – mondta Schiller Gábor, hozzátéve, hogy a két- és négykerékhajtású modelleket egyaránt gyártó Ssangyong nemrégiben kezdte meg kínálati palettájának bővítését. Az ötszemélyes új Korando karosszériáját például Giorgetto Giugiaro stúdiója rajzolta és ha valakinek nagyobb járműre van szüksége, választhatja a hétüléses Rextont, jövőre pedig két újdonsággal is jelentkezik a márka.
A Schiller Autóház Kft. legnagyobb mennyiségben személyautókat, főként Opel és Skoda flottákat ad el. Amint a cégvezető elmondta, a nemzeti hitelprogram révén januártól érezhetően megnőtt az érdeklődés a Fiat kishaszonjárművei, főként a 3,5 tonnás Ducatók iránt.
A Ssangyong importját tavaly előtt kezdte meg a Wallis Automotive Europe (WAE), a szintén a Wallis csoporthoz tartozó Polar Mobil jogutódja. A Ssangyongot Romániában is képviselő WAE térképén a két fővárosi márkakareskedő partnere mellett Cegléd, Szeged, Győr, Eger, Baja, Székesfehérvár és Barcs szerepel, de Debrecen környékén is keresnek megfelelő partnert – mondta el Andrew Prest ügyvezető igazgató, hozzáfűzve, hogy a márka ugyan tavaly csupán 160 ezer kocsit gyártott, de a rétegpiac is piac, ugyanakkor a tulajdonosi kör célja, hogy évente 400-500 ezer terepjárásra is alkalmas autót építsenek a Jeep vagy a Land Rover mintájára. Ezért a jövő évtől sorra fognak érkezni az új modellek.
A Ssangyong importjában beállott három év szünetet a válság kitörése okozta, de a márka sorsa már azelőtt is meglehetősen hányatott volt. Miután a Ssangyong Motor a Daewoohoz tartozott, a Daewoo Motor 2000-ben történt csődje miatt a hitelező bankokhoz került, majd 2005 januárjától a kínai Shanghai Automotive Industry lett a márka 51 százalékának tulajdonosa. Éppen négy évvel később azonban csődvédelmet kért a cég. A kivonuló kínaiak után a koreai kormány bábáskodott az újjászületés fölött és vevőt keresett. Végül az indiai Mahindra csoport lett a nyertes és 2010-ben megvette a cég több mint 70 százalékát. Ők egy év alatt normalizálták a helyzetet, tőkét és új szervezési módszereket hoztak.
Sivatagi szél a Váci úton
A Wallis Automotive Europe 2010 óta az Isuzu importőre is, ugyanakkor a csoport BMW, Mini és Isuzu kereskedő leányvállalata, a Wallis Motor Pest 2012 óta importálja az olasz Maserati autókat. A legolcsóbb modell, a forró sivatagi szelet jelentő Ghibli ára 22,8 millió forinttól indul. Noha a magyarországi forgalomba helyezési darabszámok meglehetősen visszafogottak, külföldre 15 Maseratit adott el az elmúlt két évben a cég. A márka legközebbi értékesítési pontjai ugyanis Bécsben és Prágában vannak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.