A MAHART-PassNave Kft. egyik legfontosabb bevételi forrása a szállodahajók fogadása és kiszolgálása. A Dunát ugyanis évek óta mintegy 110 hotelhajó járja Amszterdam és Budapest, illetve a másik irányból az Al-Duna és a főváros között.
A hajók 2-3 napot töltenek Budapesten, mert itt van a turnuscsere. Az utazási irodákban úgy vásárolják meg a jegyet, hogy az érkezők innen repülnek haza, míg a következő csoport ide érkezik repülővel, hogy végigutazza Európa folyóit akár Amszterdamig is. A szállodahajók fogadása ugyanakkor nem csupán a Passnave számára üzlet, hiszen a hajók utasai nem keveset vásárolnak a Váci utca és a Nagycsarnok környékén. A turnusváltás idején – amíg takarítják, feltöltik a hajót –, az érkező csoport valamelyik Duna-parti szállodában lakik. Emellett magyar utazási irodák szervezik a parti programokat, és nem csak az élelmiszert szerzik be nálunk a hajókonyhára, hanem például a mosatást is magyar cégekkel végeztetik.
A társaság ugyanakkor kidolgozott egy tervet, hogy magyar munkavállalókat magyarországi alkalmazottként alkalmazzák a külföldi szállodahajókon, mégpedig magyar adófizetőként, de nemzetközi szintű bérekkel. Spányik Gábor szerint úgy néz ki, hogy a jövő évtől megvalósulhat a terv.
A társaság olyan leányvállalatot hoz létre, amely a magyarországi szakképző intézetekkel együttműködve segítséget nyújt mindazok számára, akik a hajózásban kívánnak elhelyezkedni. Ezért a Magyar Hajózási Szakközépiskola és Szakiskolával közösen kidolgozzák a gyakorlati képzés tematikáját és már az idei évben 30 fiatalt fogadnak nyári gyakorlatra. Ugyanezt indították el a Gundel Károly Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Szakképző Iskolával, amelynek szintén mintegy harminc tanulója végezheti a gyakorlatot nyáron.
„Szeretnénk Budapestre hozni a hajóstársaságok logisztikai központjait, ahol a használati tárgyakat tartják az étkészlettől az ágyneműig. Emellett arra törekszünk, hogy télire ne Linzben, Bécsben, Strassbourgban állítsák le a hotelhajókat, hanem a csepeli szabadkikötőben, ahol a magyar kis- és közép vállalkozások elvégezhetnék a téli karbantartási munkákat is” – mondta Spányik Gábor, hozzá téve, hogy a cég nemzetközi kapcsolatai révén szeretné megteremteni a lehetőséget, hogy a kis- és középvállalkozások ilyen módon exportpiachoz jussanak, hiszen az ilyen karbantartó munkák exportnak számítanak.
A szállodahajósok kedvenc kikötői
Folyami kikötő Budapest
Európa Monte Carlo
USA Fort Lauderdale (Port Everglades)
Kanada Vancouver
Alaszka Ketchikan
A legbarátságosabb New Orleans
Forrás: Porthole Cruise Magazine
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.