A bizonyítottan 13 halálesetet okozó gyújtáskapcsolót gyártó Delphi, a GM és a közlekedési felügyelet (NHTSA) egymásra mutogat az ügyben. A Kongresszus kereskedelmi bizottsága pedig arra volt kíváncsi, hogyan hagyhatta jóvá a gyújtáskapcsoló használatát a menedzsment és miért tartott nyolc évig, hogy fény derüljön a hibára.
Az igazságügyi minisztérium büntetőeljárást indított az ügyben, a Kongresszus pedig mintegy kétszázezer oldalnyi dokumentumot kapott a GM-től és a közlekedési hatóságtól, amelyeket jelenleg vizsgál. A GM elismerte, hogy tizenhárom haláleset a hibás kapcsoló miatt következett be, és további tizennégy halálos balesetről feltételezhető ugyanez. Mary Barra, a General Motors vezérigazgatója előre elkészített tanúvallomásában elnézést kért az áldozatok rokonaitól, és hozzátette: nem tudja, miért tartott ennyi ideig a hiba felfedése, de ki fogják deríteni.
Az adatok szerint a Cobalt gyújtáskapcsoló tervezését vezető mérnök, Ray DeGiorgio egy 2013-ban bekövetkezett baleset kapcsán cáfolta, hogy ő hagyta volna jóvá a szerkezet korábbi átalakítását, miközben a Kongresszus birtokában lévő dokumentumok bizonyítják: 2006-ban ő adott utasítást a Delphinek a mechanika legyártására. A Delphi korábban közölte a GM-mel, hogy az állítólagosan javított, 2008-2011 között gyártott kapcsolók sem felelnek meg a GM előírásnak. Nem tudni, mit lépett erre a GM, viszont továbbra is a Delphi gyártja a kapcsolókat. Eközben az NHTSA is ellentámadásba lendült, David Friedman ügyvezető elnök szerint a GM kritikus információt titkolt el.
A közlekedési minisztérium 2011-es vizsgálata kimutatta, hogy a felügyelet nem képes a panaszok hatékony kezelésére. Az NHTSA ugyanis, noha tudott a hibáról, nem indított vizsgálatot. Az NHTSA szerint viszont azóta javítottak működésükön.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.