BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egységes uniós autópályadíj?

Egységes uniós autópályadíjat javasol az Európai Bizottság német tagja. A bevétel azonban nem a közös kasszába, hanem az érintett tagországok saját költségvetéséve folyna be.

Az EU-ban egységesen kötelező autópálya-használati díj bevezetését javasolja az Európai Bizottság német tagja.

Günther Oettinger energiaügyi biztos a Welt am Sonntag című vasárnapi német lapnak a külföldi autósokat terhelő németországi autópályadíj tervével kapcsolatban azt mondta, a brüsszeli testület közlekedésért felelős tagja kételkedik a berlini vezetés elgondolásának jogszerűségében, és amikor majd elkészül a törvényjavaslat, a bizottság megvizsgálja, hogy a tervezett szabályok nem jelentenek-e diszkriminációt.

Ugyanakkor a külföldiek hátrányos megkülönböztetésének lehetőségét hordozó német koncepció körüli vitánál "jobb lenne, ha inkább elkezdődne a vita az egész EU-ban érvényes autópályadíjról" - jegyezte meg Oettinger, hozzátéve: a unió belső határainak nyitottságát tekintve "groteszk lenne, ha 28 különböző rendszert vezetnének be".

A közös útdíjrendszer révén szerzett bevételt azonban nem a közös kasszába, hanem a tagországok költségvetésébe kellene irányítani - mondta az uniós végrehajtó intézmény német tagja.

A német közlekedési minisztérium tervei szerint az idén megalkotják a külföldi autósokat terhelő sztrádahasználati díj bevezetéséhez szükséges jogszabályokat, és 2016-ban elindítják a rendszert.

A csaknem 13 ezer kilométeres német autópálya-hálózat használatáért a 12 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek után már 2005 óta fizetni kell, és 2012-ben több mint ezer kilométernyi főutat is fizetőssé tettek. 2015-től a 7,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek után kell majd fizetni, és 1000 kilométerrel növelik a díjfizetési kötelezettség alá vont szakaszok hosszát a kétszer kétsávos autóutak hálózatában.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.