BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fejlesztés: csúcstechnolóia és high-tech

Veszprémben van a Continental vezető elektronikus fékrendszerfejlesztő bázisa, a háromszáz kilométeres sebességgel száguldó expresszvonatokhoz pedig a nyíregyházi gyárában készülnek a légrugók.

„A Continental magyarországi gyártó és fejlesztőbázisai a világ különböző piacaira, a legnagyobb autógyártóknak fejlesztenek és gyártanak. Ezért a gazdasági válság a magyar egységekre nem gyakorolt különösebb hatást” – mondta lapunknak Rábai Dániel, a Continental csoport a hat magyarországi gyárában és a kereskedelmi központjában több mint hatezer főt foglalkoztató konszern helyi koordinátora, egyben a gumiabroncs-képviselet, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.

Az elmúlt 4-6 évben Ázsia és a Közel-Kelet járműpiaca tovább nőtt, ami az autóipari beszállítóktól is folyamatos termelésbővítést, és fokozottabb kutatás-fejlesztést kívánt. Ezért az anyacég az elmúlt hétben 334 millió eurónyi beruházást végzett Magyarországon. Ezen belül a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. 2009-ben indított budapesti és veszprémi beruházási és munkahely-teremtési programja megközelíti a 15 milliárd forintot. A bővítésekhez kétmilliárd forintnyi támogatást vesz igénybe uniós és kormányforrásból, két telephelyén összesen 477 új munkahely létrehozását vállalva. Az év végén fejeződött be a budapesti gyáregységben az az 1,4 milliárd forintos gépsor telepítés, amely révén új típusú kormányvezérlő elektronikai egység készülhet Kőbányán. A gyártósor 37 berendezéséből 32-t magyar beszállítóktól rendelt. Ez azért is fontos, mert a Continental a kormánnyal tavaly áprilisban kötött stratégiai megállapodásban többek között azt is vállalta, hogy törekszik a magyar beszállítókkal való együttműködésre. A gyáregység elektromos szervokormány-vezérlő egységeket gyártó steering (kormánytechnika) részlege eddig csak vezérlő elektronikát gyártott, tavaly közel egymilliót. Az idei harmadik negyedévben a telephelyen több tízmillió euró értékű gyártósorokat telepítenek a fékvezérlő elektronikai berendezések új generációja számára. A beruházás azért nem jár jelentősebb létszámbővítéssel, mert a 25 éves és több mint 1600 fős gyárban már a termékkör generációváltása folyik.

„A világ egyik legnagyobb autóipari beszállító csoportja hosszú távú, stratégiai döntéseket hozott azzal, hogy szerteágazó gyártását hazánkba hozta” – hangsúlyozta Rábai Dániel. A konszern öt divíziója (Interior, Chassis & Safety, Powertrain, ContiTech, Tyre) végez gyártó-, szoftverfejlesztési és kereskedelmi tevékenységet Budapesten, Veszprémben, Szegeden, Makón, Vácott, Nyíregyházán valamint Budaörsön.

A Continental csoport üzleti stratégiájának alapja a folyamatos innováció. Ennek köszönhetően ott van a jövő trendjeinek alakítói között. Jó példa erre az automatizált vezetés területén vállalt hangsúlyos szerep: a Google-vel és az IBM-mel hoz létre olyan új megoldásokat, amelyek forradalmasítják és 2020-2025-re biztonságosabbá teszik a közúti közlekedést.

E stratégiában a hazai egységekre is fontos szerep jut, hiszen a veszprémi K+F központ az elektronikus fékrendszerek fejlesztésében a világ vezető fejlesztőbázisa a csoporton belül.

"Az autósoknak több izgalmas termék készül a budapesti és a veszprémi gyárunkban: elektronikus fékrendszerek, hibrid meghajtó rendszerek elektronikai vezérlőegységei, kormányvezérlő elektronika, menetstabilizáló rendszerek és szenzorok” – magyarázta Rábai Dániel. Szegeden szállítószalagokat és ipari tömlőket gyárt a konszern, Nyíregyházán légrugókat vasúti kocsikhoz és teherautókhoz. A nyíregyházi üzemben készült légrugókat használja több neves ülésgyártó cég, valamint a Deutsche Bahn és Bombardier is. A háromszáz kilométeres sebességgel száguldó expresszekhez itt is gyárt légrugókat a Continental. Ugyanakkor a legnagyobb autómárkák számára hűtő-fűtő csövek valamint üzemanyagtömlők gyártása folyik Makón illetve Vácott. Emellett régiós szintű gumiabroncs logisztikai központ is működik Mosonmagyaróváron.

Az oktatás is fontos

„Magyarországon magas színvonalú a műszaki és mérnök képzés” – mondta Rábai Dániel. A tehetséges fiatalok felfedezésére a Continental jó kapcsolatokat ápol például a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel, az Óbudai Egyetemmel, a Pannon Egyetemmel, a Szegedi Egyetemmel és a Nyíregyházi Főiskolával is.

Támogatják az egyetemi innovációt, ennek érdekes példája az átfogó szerepvállalás a Formula Student Hungary versenyeken. Számos fiatal tölti a Continentalnál a gyakorlatát.

Támogatják az egyetemi innovációt, ennek érdekes példája az átfogó szerepvállalás a Formula Student Hungary versenyeken. Számos fiatal tölti a Continentalnál a gyakorlatát. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.