Erős versenyben vannak a vállalati autóflották kiszolgálásért az üzemanyag-kiskereskedők. Főként többlet-szolgáltatásokkal igyekszenek rábírni a flottatulajdonosokat arra, hogy járműveikkel kizárólag náluk tankoljanak. Minél nagyobb egy megszerzett flotta, annál nagyobb győzelmet arat egy kereskedő a riválisai fölött, de az sem mindegy, hogy az autókat csak településen belüli, vagy naponta és hosszabb vidéki utakra is használják. Van olyan hazai forgalmazó, amelyik éppen most újítja fel flotta-stratégiáját.
A lapunknak válaszoló társaságok egyike sem fedte fel, hogy eladásaiban mekkora a flottás eladások hányada, helyzetképet azonban adtak. A Lukoilnál például megtudtuk, hogy flottakedvezményeit egyre több cég veszi igénybe. 2014. első negyedében jelentősen megnőtt a kártyás eladások száma, és a tendencia a társaság várakozásai szerint folytatódni fog. A Mol belföldi, és a Mol csoport nemzetközi eladásaiban az elmúlt években folyamatosan nőtt az üzemanyagkártyás értékesítésen belül a flottás fuvarozói vevőszegmens pozíciója. A Shell flottás vásárolói viszont továbbra is takarékoskodnak, ezért az elmúlt hónapokban kissé visszaestek ezek a tankolások.
Az előbbi válaszok nehezen hasonlíthatók össze, mert míg a Lukoil a vásárlások számáról nyilatkozott, addig a Mol a fuvarozói szegmens arányának változásáról, a Shell pedig a vásárolt mennyiségről.
A feleletek alapján nem elsősorban az alacsonyabb ár az ügyfélcsalogatás fő eszköze, hanem a minél jobb kiszolgálás. A Mol tapasztalata szerint például a flottaüzemeltetők fő problémája a növekvő üzemanyag-felhasználással járó finanszírozási többlet biztosítása, valamint a megbízható üzemanyagkártya-szolgáltató kiválasztása. A Mol e téren kínált tehát segítséget: tavaly, az e-útdíj bevezetésekor elsőként tette lehetővé üzemanyag kártyás vevőinek, hogy az e-útdíjat Mol kártyán keresztül halasztva fizethessék. A Lukoil a kedvező árak mellett a flottamenedzselésbe segít be. Ilyenek e-mail értesítések, vagy az az üzemanyagpiacon egyedüli mobil alkalmazás, amely tartalmazza a Lukoil-kutak aktuális árait, illetve a flottához kapcsolódó üzemanyag-vásárlások nyomon követése az erre szolgáló web alapú ügyfélportálon. A Lukoil promóciós eszközökkel is igyekszik felhívni a vállalkozások figyelmét erre a kedvező lehetőségre.
A Shelltől azt a választ kaptuk, hogy a vásárlóinak legfontosabb egyedi ajánlatai nem változtak: ezek a minőségi üzemanyagok, a Magyarországon külföldön működő kiváló és erős kiskereskedelmi hálózat, illetve ennek magas színvonalú szolgáltatásai, és természetesen az euroShell vonzó ajánlata.
Még csak Molnál, és csak a motorosoknak
Mindezek persze vonzóak lehet a magánszemélyeknek is. A Lukoilnál azonban e célból nem állhatnak össze flottába, mert a társaság üzemanyagkártyáit egyelőre csak egyéni vállalkozók, társas vállalkozások, illetve egyéb adószámmal rendelkezők használhatják. Viszont kihasználhatják az egyéb akciókat, például az időszakos és hétvégi kedvezményeket. A Shell flotta-ajánlatait sem vehetik igénybe egyedi vásárlók, mert az euroShell rendszert is a vállalatok és az üzleti szervezetek számára tervezték. A Molnál viszont már tettek egy kis lépést, arra reagálva, hogy a magánszemélyként közlekedő vevőik vásárlói közösségként összefognak a tankolási kedvezmények reményében. Az említett lépés pedig az, hogy a Mol Motoros Family közösség tagjai hétvégéken jelentős kedvezményt kapnak.
Ami a flottákkal kapcsolatos piaci várakozásokat és üzleti célokat illeti, a Mol derűlátó, hangsúlyozva, hogy a piacot befolyásolhatják gazdaság- és közlekedéspolitikai döntések. A társaság a korábban tapasztalt zsugorodás megfordulására számít, ehhez igazította terveit is. A Lukoil bővíteni kívánja a flottakártyájához kapcsolódó szolgáltatásai körét, a Shell a kérdést üzleti titokként kezeli.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.