BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hatalmas mínuszban a Tigáz

A Tigáz április 16-án tartott közgyűlése elfogadta a társaság éves beszámolóját. Üzemi eredménye –16,08 milliárd forint, nettó eredménye pedig – 35,85 milliárd forint.

Továbbra is erősen veszteséges a Tigáz. Az olasz hátterű gázipari csoport 2013-ban – 14,3 milliárd forintos bruttó üzemi eredményt (EBITDA) ért el, üzemi eredménye pedig – 16,08 milliárdos mínuszt mutatott.

 Mai közgyűlése az éves beszámolót elfogadta, a társaság osztalékot nem fizet. A Tigáz egyetemes szolgáltatását 1 203 ezer fő végzi. A társaság 2013-ban 1 093 településen látott el elosztói tevékenységet. Az egyetemes szolgáltatásban összesen 1 319 millió köbméter földgázt  adott el.

Tavaly ősszel arról tájékoztatta lapunkat a Tigáz szóvivője, hogy a társaság hogyan igyekszik az előző évi, szintén hatalmas veszteségből kikeveredni. A mostani számok alapján valamennyi valóban sikerült lefaragni a veszteségből – ugyanis a 2012-es üzemi eredmény –17 milliárd forint volt – de áttörésre nem került sor. A fő intézkedések a gáz beszerzési szerződések módosítására, a működési költségek csökkentésére, az addiginál hatékonyabb kintlévőség-kezelésre és a beruházások ésszerűsítésére vonatkoztak.

A Tigáz beruházási tervei a cash flow-jához igazodva 2010-2012 között évi 8,2 milliárd forintot tettek ki, 2013-2016 között pedig évi 5,2 milliárdot, vagyis a korábbinál mintegy 27 százalékkal kevesebbet. A biztonsággal és ellátásbiztonsággal kapcsolatos beruházásokat, valamint a minőségi szolgáltatáshoz szükséges beruházásokat a társaság természetesen kiemelten kezeli.

Októbertől az ésszerűsítési intézkedések ellenére is nőtt a Tigáz ügyfélszolgálati rendszerének működési költsége, mert 48 új ügyfélszolgálati irodát kellett nyitnia, és további 84 panaszfelvételi ügyfélszolgálati pontot létesítenie.

ATigáz tapasztalatai szerint a gáz B2B piacán 2013-ban tovább fokozódott a korábbi évek erős versenye, ami erősen megmutatkozott az eladási árakban is. Folytatódott az a tendencia is, hogy a cégek egyre nagyobb arányban a TTF spot piaci árazást preferálják, a hagyományos orosz képletes olajár indexált termék kárára. A vevők emellett évről-évre jobban egyre később választják ki a következő gázévi szolgáltatójukat. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.